طالبان یک کارمند امنیت ملی پیشین را در پکتیا بازداشت کردند

© https://twitter.com/homeپکتیا
پکتیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
عضو شوید
گروه طالبان یک کارمند امنیت ملی پیشین را که کارت تسلیمی نیز داشت، در ولایت پکتیا بازداشت کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بستگان رحمت‌الله، کارمند امنیت ملی دولت پیشین در ولایت پکتیا می‌گویند که طالبان رحمت‌الله را بازداشت کرده‌اند، اما هیچ اطلاعاتی در مورد سرنوشت او نمی‌دهند.
یکی از نزدیکان رحمت‌الله امروز (دوشنبه، ۱۲ ثور) در پیامی به رسانه ها گفته است که طالبان رحمت‌الله را سه شب پیش بازداشت و به فرماندهی امنیه‌ی این گروه در پکتیا منتقل کرده‌اند.
به‌گفته‌ منبع، رحمت‌الله نه تنها در جریان وظیفه با کسی دشمنی شخصی نداشته، بلکه کارت تسلیمی به طالبان را نیز با خود داشته است. رحمت‌الله پس از سقوط دولت پیشین، مشغول حرفه‌ نجاری بوده است.
بازداشت یک کارمند امنیت ملی پیشین در کابل توسط طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
بازداشت یک کارمند امنیت ملی پیشین در کابل توسط طالبان
منبع همچنین افزود که طالبان دلیل بازداشت رحمت‌الله را توضیح نداده‌اند. احتمال می ‌رود طالبان او را به‌دلیل عضویت در نیروهای امنیتی دولت پیشین بازداشت کرده باشند. طالبان در بیشتر این موارد حاضر به پاسخ ‌گویی نیستند.
پس از تسلط طالبان، موارد گسترده‌ای از قتل و بازداشت نظامیان پیشین توسط طالبان گزارش شده است. درحالی که این گروه عفو عمومی اعلام کرده بود.
اخیرا روزنامه‌ی امریکایی نیوریارک تایمز هم وعده‌ی طالبان مبنی بر عفو عمومی را یک "ادعای دروغ" خوانده و گفته است که طالبان از اعلام عفو عمومی به‌عنوان بهانه و به‌دام‌انداختن نظامیان پیشین استفاده کرده‌اند.
گزارش تحقیقی این رسانه نشان می‌دهد که تنها در شش ماه نخست حکومت طالبان، نزدیک به ۵۰۰ نظامی و کارمند حکومت پیشین به‌دست این گروه کشته و یا ناپدید شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала