از قلمرو آزوستال 101 نفر تخلیه شدند

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaМеталлургический комбинат "Азовсталь" в Мариуполе
Металлургический комбинат Азовсталь в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
عضو شوید
ستاد دفاع جمهوری خلق دونتسک می گوید که 101 نفر از قلمرو آزوستال تخلیه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ستاد دفاع سرزمین جمهوری خلق دونتسک، اعلام کرد که بیش از صد نفر از قلمرو کارخانه متالورژی آزوستال در ماریوپل به در جمهوری خلق دونتسک تخلیه شدند.
ستاد در کانال تلگرامی خود گزارش می دهد: "101 نفر از جمله زن و کودک توسط چندین گروه از قلمرو کارخانه متالورژی آزوفستال در ماریوپل تخلیه شدند. همه غیرنظامیان آزاد شده به روستای بزیمننوئه منتقل شدند و در آنجا اسکان، غذا و مراقبت های پزشکی به آنها ارائه شد."
بر اساس این گزارش، به عنوان بخشی از تخلیه توسط نیروهای مسلح روسیه و جمهوری خلق دونتسک، یک کریدور بشردوستانه باز شد و "رژیم سکوت" برقرار شده است.
خاطرنشان می شود که غیرنظامیانی که می خواستند به مناطق تحت کنترل کی‌یف بروند به نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شدند.
در زمان اعلام جمهوری خلق دونتسک، در سال 2014، ماریوپل با حدود 450 هزار نفر جمعیت، دومین شهر این جمهوری پس از دونتسک بود، اما در جون همان سال، نیروهای امنیتی اوکراین دوباره کنترل ماریوپل را به دست گرفتند. در 7 مارچ، 12 روز پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، معاون فرمانده کندک وستوک، الکساندر سمیونوف، اعلام کرد که شهر محاصره شده است و پاکسازی مناطق جداگانه آن آغاز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала