طالبان در دایکندی فطریه روزه و عُشر جمع‌آوری کردند

© @https://twitter.comقتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی
قتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
عضو شوید
منابع مردمی در ولسوالی ناوه‌ میش ولایت دایکندی می‌گویند که مسئولان حوزه‌های ورکک و گردنی این ولسوالی پول هنگفتی را تحت عنوان عُشر و فطریه از نزد مردم جمع‌آوری کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، یکی از باشندگان محل که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که در ساحه‌ی ورکک، به تعداد ۳۸ شورای انکشافی وجود دارد که شخصی بنام گلاب، آمر این حوزه از هر شورا مبلغ سه‌هزار افغانی عُشر جمع‌آوری کرده است.
به‌گفته‌ی او، تنها از حوزه‌ی ورکک، مبلغ ۱۱۴ هزار افغانی جمع‌آوری شده است.
همزمان با این، باشندگان حوزه‌ گردنی، ولسوالی ناوه‌میش نیز می‌گویند که آمر این حوزه بنام "مولی مصطفی" از مردم فطریه روزه جمع‌آوری کرده است.
باشندگان گردنی می‌گویند که در این حوزه حدود ۱۱۰۶ فامیل وجود دارد. به‌گفته‌ی آنان، طالبان از هر فامیل دو نفره مبلغ ۲۵۰ افغانی جمع آوری کرده‌اند که در مجموع مبلغ ۲۷۶ هزار و ۵۰۰ افغانی می‌شود.
 دایکندی: در یک روز دو نماز ظهر ادا می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
دایکندی: در یک روز دو نماز ظهر ادا می‌کنیم
منابع می‌گویند که گروه طالبان از دکانداران مناطق ورکک، خیرآباد و دهن ورخان، این ولسوالی از ۲۰۰ تا ۷۰۰ افغانی مالیه جمع‌آوری کرده‌اند. آنان همچنین می‌گویند که طالبان مبالغ هنگفت دیگری را از باشندگان روستای قول‏آلو تحت عنوان عُشر و زکات مواشی جمع‌آوری کرده‏اند.
طالبان همچنین از هر چهل رأس مواشی یکی آن‌را به‌عنوان زکات مواشی اخذ کرده‌اند که از این بابت حدود ۱۲۰ هزار افغانی از مالداران اخذ شده‌اند.
باشندگان این مناطق که اکثریت‌شان شیعه مذهب هستند، می‌گویند که در مذهب آنان چیزی بنام عُشر وجود ندارد، بلکه پول‌هایی که تحت عنوان عُشر از مردم جمع‌آوری می‌شود بدون رضایت آنان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала