آزادی رسانه‌ها؛ افغانستان ۳۴ رتبه سقوط کرد

© Photo / Government Media and Information CenterАфганские СМИ
Афганские СМИ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
افغانستان در رده‌بندی "جهانی آزادی رسانه‌ها ۲۰۲۲" با سقوط ۳۴ رتبه در جایگاه ۱۵۶ قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که افغانستان در رده‌بندی "جهانی آزادی رسانه‌ها ۲۰۲۲" با سقوط ۳۴ رتبه در جایگاه ۱۵۶ قرار گرفته است.
این سازمان امروز (سه‌شنبه، ۱۳ ثور) در تویتی نوشته است که رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها نشانگر وضعیت روزنامه‌نگاری در ۱۸۰ کشور جهان است.
در این رده‌بندی، ناروی، دانمارک و سویدن سه کشوری هستند که به‌ ترتیب در صدر قرار گرفته‌اند. سه کشور قعر جدول هم ایران، اریتره و کوریای شمالی‌اند.
دوازده هزار نفر در سکتور رسانه‌ها در افغانستان کار می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
ده ها رسانه در افغانستان در چند‌قدمی بسته ‌شدن
گزارشگران بدون مرز گفته است که افغانستان با فروافتادن ۳۴ رتبه، روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها شرایط دشواری دارند. طبق رده‌بندی سال گذشته این سازمان، افغانستان در جایگاه ۱۲۲ قرار داشت.
این سازمان پیشتر گفت که به قدرت رسیدن طالبان پیامدهای جدی برای احترام به آزادی مطبوعات و امنیت خبرنگاران، به ویژه زنان داشته است.
گفتنی است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان محدودیت‌های شدیدی علیه‌ رسانه‌ها وضع کرده‌اند. این گروه بارها اقدام به‌ بازداشت و تهدید خبرنگاران نیز کرده است. در شماری از ولایات، خبرنگاران محلی می‌گویند که استخبارات طالبان پس از نشر خبرهایی که به نفع طالبان نباشد، به آنان تماس می‌گیرند و تهدید می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала