شوخی بایدن در مورد روزه داری مسلمانان + ویدئو

© Photo / Agencja Wyborcza.pl / Slawomir Kaminskiرئیس جمهور آمریکا
رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در مراسمی که به مناسبت پایان ماه رمضان در کاخ سفید برگزار شد، به شوخی گفت که روزه گرفتن برای مسیحیان سخت تر از مسلمانان است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مراسمی که با شرکت شمار زیادی از مهمانان به افتخار پایان ماه رمضان در کاخ سفید برگزار شده بود به شوخی گفت که روزه گرفتن برای مسیحیان سخت تر است.
آقای بایدن که برای صدها نفر مهمانان مسلمان در این جشن سخنرانی می‌کرد گفت: "سه دین اصلی از بسیاری جهات شبیه به هم هستند، اما می‌خواهم بگویم که شما باید بدانید که در ماه رمضان یک مزیت جزئی دارید: ما باید 40 روز روزه بگیرم. 40 روز بدون شیرینی و آیسکریم."
این سخنان بایدن با خنده از سوی حضار استقبال شد. در این مراسم بزرگان دینی و نمایندگان جامعه مسلمانان آمریکا حضور داشتند.
بایدن افزود: "برای اولین بار در چند دهه ، ایام مقدس سه دین ابراهیمی همزمان فرا رسیده است. به آن فکر کنید. این یک پیام است. من واقعاً به آن اعتقاد دارم."
بایدن با دادن این پیام که "مسلمانان آمریکایی کشور ما را قوی‌تر می‌کنند" و تاکید کرد که آزادی عقیده یکی از ارزش‌های اساسی آمریکاست.
گفتنی است روسای جمهور آمریکا از زمان دولت کلینتون، مراسم رسمی جشن‌های عید فطر را در کاخ سفید برگزار می‌کردند اما دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود این مهمانی را متوقف کرد و تنها به انتشار بیانیه‌هایی به این مناسبت اکتفا می‌کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала