Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مجازات تعلیق به خاطر آزار جنسی؛ دو مدیر محلی گابن زیر بازجویی + عکس

© Depositphotos.com / EA09Флаг FIFA
Флаг FIFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
دو مدیر محلی فوتبال گابن تحت بازجویی قرار دارند و در صورت محکوم شدن به تجاوز ممکن است با مجازات‌های سختی روبرو شوند.
به گزارش اسپوتنیک؛ پاتریک آسوموای، سرژ مومبو و دو مربی دیگر فوتبال گابن از سوی کمیته اخلاق مستقل فیفا از کار تعلیق شده‌اند تا تحقیقات این نهاد حاکم بر فوتبال جهان در مورد تجاوز جنسی در فوتبال این کشور به نتیجه برسد. این افراد به تجاوز و بهره کشی از بازیکنان جوان متهم شده‌اند.
به گزارش گاردین؛ اییی (که سرمربی تیم ملی زیر 17 سال بود) قبلاً به ارتکاب جرایم فوق اعتراف کرده و منتظر صدور حکم خود است.
مومبو که هدایت تیم رده بالای گابُن را بر عهده دارد، اُرفی میکالا از باشگاه "توت پویسانت آکومبه" و تریفل مابیکا از "موساوو اف سی" نیز تحت بازجویی قرار دارند.
مومبو ظاهراً از بازیکنان جوان در بدل به دست آوردن عضویت تیم ملی به او خدمات جنسی داشته باشند که این مدیر ادعاهای مطرح شده را کرده است.
این مظنونان از سوی سازمان جهانی فوتبال به مدت 90 روز از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده‌اند.
این تحریم‌ها در ارتباط با تحقیقات جنایی در حال انجام در مورد مقامات فوق‌الذکر فوتبال گابن اعمال شده‌اند که گفته می‌شود طبق گزارش مقامات محلی و منتشر شده در برخی رسانه‌ها، در اعمال سوء استفاده جنسی سیستماتیک علیه بازیکنان خردسال دست داشته‌اند.
رئیس فدراسیون فوتبال گابن پیر آلن مونگوئنگی نیز پس از دستگیری در رابطه با جنایات فوق، در زندان مرکزی لیبرویل تحت بازداشت موقت قرار گرفته است. علی‌رغم عدم ارتباط مستقیم با این جنایات، این مرد 64 ساله در صورت عدم گزارش تخلفات علیه افراد زیر سن قانونی ممکن است تا سه سال در زندان بگذراند.
اتحادیه بازیکنان بین المللی یا فیف پرو در بیانیه‌ی خواستار اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع آزارهای جنسی شد و از دولت گابن خواست که با این پرونده به عنوان "یک موضوع فوری" برخورد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала