واکنش صالح به رقص طالبان بر آرامگاه قهرمان ملی

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان بی حرمتی جنگجویان گروه طالبان بر آرامگاه قهرمان ملی را توهین آشکار خواند.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان در واکنش به رقص گروه طالبان بر آرامگاه قهرمان ملی افغانستان چنین نوشته است: بی حرمتی ملیشه های طالب به محوطه ی آرامگاه قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود این بار با رقص و اتن صورت گرفت. این توهین ثبوت دیگری بر انبار دلایل شرعی و وطنی ما می افزاید که دفاع مشروع و قیام با سلاح در برابر ملیشه های جهل ، تبعیض و تعصب پایان نیافته بلکه آهسته آهسته داغ می شود.
آرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
مقبره قهرمان ملی توسط طالبان تخریب شد + عکس
او افزوده است، که تاریخ گواه این چنین اتفاقاتی بوده است. یک زمان پنجصد نفر ملیشه وحشی خو همانند طالب امروزی بر حرم شریف در مکه حمله کردند و بالاتر از صد هزار نماز گزار را گروگان گرفتند اما از جایگاه کعبه کاسته نشد. زمانی حجرالاسود دزدیده شد و بیست سال غایب بود اما از مقام ابراهیم چیزی کم نشد. طالب چهره اصلی اش را بیشتر نمایان کرده است. ما که میدانستیم. اما این نمایش ها و افت نقاب جعلی شرعیت از روی طالب مرتجع ها و تضرع گران را بیشتر روی سیاه و ذلیل می سازد.
در ادامه واکنش صالح آمده است، که زبان تفاهم با این گروه همان است که میداند - میله تفنگ. مقاومت نیاز ملی است. خون ملت ما به جوش آمده است. فقط زمان در بین است. حس انتقام را در وجود مان پرورش دهیم. که میدهیم. محاسبه ی خود را داشته باشیم. دشمن شناسی در جنگ اصل است. تقابل روایت ها و نماد ها مهمتر از تقابل تفنگ هاست. امروز می بینید که با این گروه مشترکات نداریم.
او در پایان پیامش از مردم خواسته است، که دربرابر این گروه باید ایستاد و افغانستان را آزاد کرد: به نماد های ما ، تاریخ ما ، هویت ما ، فرهنگ ما ، گویش زبانی ما و داشته های مادی و معنوی ما توهین میکنند. این ها مانند روبوت ها ساخته شده اند که چنین کنند. تعریف اینها از افغانستان همین است که می کنند یعنی توهین و تحقیر به هرکه طالب نیست. هیچ کار طالب برای من تعجب آور نیست و به همین خاطر موقف من تغیر نکرده است. وطندار عزیز من ! با هر وسیله و توانایی که داری برای مقابله در برابر این اسارت آماده شو. بزودی روزش می رسد. انشالله.
پیش از این، جنگجویان گروه طالبان در آغاز تصرف پنجشیر سنگ آرامگاه قهرمان ملی را شکسته بودند.
یادآوری می کنیم، که پیش از این جنگجویان گروه طالبان، مجسمه شهید عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی را در بامیان و آرامگاه جنرال شهید جنرال رازق را در کندهار ویران کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала