کشف یک نسخه کمیاب از کتاب مقدس "گناهکاران" در نیوزیلند

© Photo / trinitymbc.orgHoly Bible
Holy Bible - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
یک کتاب مقدس بسیار نادر قرون وسطایی که به دلیل اشتباه تاسف باری که باعث "تشویق زنا" می شود و به کتاب مقدس گناهکاران مشهور است در نیوزیلند کشف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نسخه ای از کمیاب ترین کتاب مقدس گناهکاران اولین بار در خارج از بریتانیا و ایالات متحده، یعنی در دانشگاه کانتربری در کرایست چرچ، نیوزلند کشف شد.
کتاب مقدس “شرور" که در سال 1631 منتشر شد، همانطور که شناخته شده است. چاپگرهای بریتانیایی در آن اشتباه فاحشی مرتکب شدند . کلمه “نه” از فرمان هفتم این کتاب حذف شده که و به خوانندگان اطلاع می دهد که “تو باید زنا کنی”.
هزار نسخه از متن، که به انجیل زناکاران یا گناهکاران نیز معروف شد، چاپ شد اما این خطا تنها یک سال بعد کشف شد که بعد از کشف آن تقریبا کل تیراژ نابود شد، اما تنها چند نسخه تا به امروز باقی مانده است.
به گفته دانشگاه کانتربری در کرایست‌چرچ، انجیل‌ها اغلب در بریتانیا یا ایالات متحده گاهی به حراج می‌آیند، اما این اولین بار است که در نیمکره جنوبی کشف می‌شود. این دانشگاه برای اولین بار در سال 2018 از وجود خود مطلع شد، اما تصمیم گرفت این کشف را تا کنون مخفی نگه دارد تا به محققان و محافظان کتاب زمان کافی برای مطالعه و حفظ کتاب بدهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала