تشدید اخراج مهاجران افغانستان از ایران

© وزارت مهاجران و عودت کنندگان6 و نیم میلیون نفر از شهروندان افغانستان مهاجر هستند
6 و نیم میلیون نفر از شهروندان افغانستان مهاجر هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
سازمان جهانی مهاجرت (IOM) می‌گوید که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ایران اخراج مهاجران افغانستانی را تشدید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، معاون دفتر نمایندگی سازمان مهاجرت در افغانستان به خبرگزاری آسوشتیدپرس گفته است که در سه ماه اول سال جاری میلادی، اخراج مهاجران افغان 60 رصد افزایش یافته است.
به گفته‌ی او، در این مدت نزدیک به 250 هزار مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. او افزوده است که اکثریت این افراد بسیار به سختی خودشان را به ایران رسانده بودند.
تسلط طالبان بر افغانستان، موجی از مهاجرت شهروندان کشور را در پی داشته است. گفته می‌شود که حدود یک میلیون نفر به ایران رفته‌اند. اکثریت پناهجویان در حالی که مرز ایران بسته بود، به‌گونه قاچاق وارد آن کشور شده‌اند.
این وزارت به تاریخ اول ثور گفت که در میان این اخراج‌شدگان، افغان‌هایی شامل است که به گونه غیرقانونی به ایران سفر کرده بودند و پس از بازداشت از سوی پولیس ایران، دوباره به افغانستان منتقل شده اند.

گفتنی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان صدها هزار نفر به شکل غیر قانونی به ایران و پاکستان مهاجرت کرده اند که با برخورد شدید پولیس دو کشور مواجه هستند.اخیراً ویدیوهایی از بدرفتاری ایرانیان با مهاجرین افغانستانی در این کشور منتشر شده بود که واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. اما ایران این ویدیوها را کذب می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала