زلنسکی: نظامیان اوکراینی هیچگونه عملیاتی در خاک روسیه انجام نداده اند

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office ولادیمیر زلنسکی
ولادیمیر زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
با وجود موارد متعدد گلوله باران مناطق مرزی روسیه توسط ارتش اوکراین، رئیس جمهور این کشور می‌گوید که نظامیان ما هیچگونه عملیاتی را در خاک روسیه انجام نداده و نمی‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی عربی العربیه و حدس با بیان اینکه جنگ در حال حاضر محدود به اراضی اوکراین بوده و به روسیه منتقل نشده است، خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین عملیات نظامی علیه خاک روسیه انجام نمی‌دهد.
زلنسکی گفت: "عملیات نظامی در حال حاضر فقط در داخل مرزهای اوکراین محصور بوده و به سرزمین‌های روسیه منتقل نشده است، ارتش اوکراین عملیات نظامی در خاک روسیه انجام نمی دهد."
این در حالی است که در تاریخ 29 آپریل فرماندار منطقه بریانسک گزارش د اد که پست بازرسی مرزی ب"لایا بریوزکا" مورد شلیک خمپاره های اوکراین قرار گرفت که هیچ تلفاتی در پی نداشت. علاوه بر این، در 25 آپریل، ارتش اوکراین بیش از 50 مین را به ایست بازرسی تروی بورتنو در بریانسک شلیک کرد.
فرماندار بریانسک اعلام کرد که یک فروند جنگنده اوکراینی به طور غیرقانونی وارد حریم هوایی روسیه شد اما نیروهای روس مانع از ورود آن به قلمرو روسیه شدند اما در نهایت جنگنده فوق، دو پرتابه شلیک کرد که در روستای "ژچا" در نزدیکی مرز اوکراین فرود آمد، علی‌رغم آنکه این حمله قربانی و زخمی برجای نگذاشت اما تأسیسات ترمینال محلی بارگیری نفت از امواج ناشی از این گلوله‌باران دچار خسارات شد.
منطقه بریانسک، صحنه اولین حمله بزرگ اوکراین به خاک روسیه در جریان جنگ اوکراین بوده است و بنا بر گفته کمیته تحقیقات روسیه، دو بالگرد اوکراینی در 14 آپریل روستای "کلیمووو" را هدف قرار دادند که شماری را زخمی ساخت.
همچنین قبلاً چندین گلوله از اوکراین به سمت ایست بازرسی کروپتس در منطقه کورسک شلیک شد، نقطه شلیک سرکوب شد، این حمله تلفات، جراحت یا خسارتی در پی نداشت.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала