سومین محموله کمک‌های بشردوستانه ازبکستان به کابل رسید

© https://twitter.com سومین محموله کمک‌های بشردوستانه ازبکستان به کابل رسید
 سومین محموله کمک‌های بشردوستانه ازبکستان به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
ازبکستان هزاران تُن مواد خوراکی و ادویه را به روز دوشنبه در اختیار حکومت طالبان در افغانستان گذاشته است که به نیازمندان توزیع شود.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان اعلام کرد که طی مراسمی با حضور ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان و ایرگش اوف، نماینده ویژه ازبکستان برای افغانستان سومین محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور تحویل مقامات این گروه شده است.
مسوولین محلی گفته اند که این کمک ها با استفاده از ترانسپورت زمینی خط آهن از طریق بندر حیرتان به داخل افغانستان منتقل شده و به هیئت موظف طالبان تسلیم داده شده است.
ذبیح الله مجاهد در این باره در توئیتی نوشت: کشور دوست ازبکستان چهار هزار تن محموله کمک بشردوستانه شامل آرد، گندم، برنج، روغن، البسه و واکسن کرونا به مردم افغانستان کمک کرده است.
مجاهد از کشور ازبکستان در راستای امداد رسانی به مردم افغانستان قدردانی کرده و بر گسترش رابطه دو جانبه تاکید کرده است.
تاشکند در زمانی به کمک مردم نیازمند شتافته که افغانستان بر اساس گزارش سازمان ملل متحد به یک فاجعه بشری رو به رو بوده و حدود 23میلیون نفر زیر خط فقر قرار داشته و با قحطی رو به رو اند.
سازمان ملل متحد نیز هشدار داده است که وضعیت مردم در افغانستان قابل نگرانی است و بایستی تلاش های سریع به هدف رساندن مواد خوراکی و کمک های پولی صورت بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала