Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تاریخ سازی و رکودشکنی "لیورپول" با مرد آلمانی؛ کلوپ 4 گانه خواب میبیند!

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر یورگن کلوپ Футбол. Суперкубок УЕФА. Матч ФК "Ливерпуль" - ФК "Челси"
یورگن کلوپ  Футбол. Суперкубок УЕФА. Матч ФК Ливерпуль - ФК Челси - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
یورگن کلوپ یک بار دیگر لیورپول را به فینال لیگ قهرمانان رساند.
به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته تیم فوتبال لیورپول با شکست ویارئال در دو دو بازی رفت و برگشت نخستین فینالیست لیگ قهرمانان شد.
سرخ ها با هدایت سرمربی آلمانی بار دیگر به فینال معتبرترین رقابت اروپایی در رده باشگاهی رسیدند تا کلوپ نشان دهد، یک مربی تمام عیار و کار بلد، مخصوصا در تورتمنت های معتبر مثل لیگ قهرمانان است.
این مرد آلمانی 6 سال است که در لیورپول حضور درد و در مجموع به 8 فینال رسیده است. همچنین وی سه بار در سال های 2019- 2019 و 2022 لیورپول را به فینال لیگ قهرمانان رسانده است.
یک شکست برابر رئال در کیف - 2018
یک پیروزی و قهرمانی برابر من سیتی در مادرید 2019
همچنین لیورپول با صعود به فینال لیگ‌قهرمانان 2022 به اولین تیم تاریخ بریتانیا تبدیل شد که به سه فینال حذفی و اتحادیه و‌ لیگ‌قهرمانان در یک فصل صعود میکند.
همچنین کلوپ نیز نخستین سرمربی تاریخ فوتبال است که در یک فصل به فینال لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و کارابائو کاپ رسیده است.
لیورپول به چهارمین تیم تاریخ فوتبال اروپا تبدیل شد که به رکورد 10 فینال در لیگ قهرمانان و جام باشگاه ها می رسد؛ پس از رئال مادرید (16)، میلان (11) و بایرن مونیخ (11).
ليورپول همچنین در ٥٧ بازى این فصل طی تمام مسابقات ١٣٩ گل به ثمر رسانده است؛ بيشترين تعداد گل در يك فصل تاريخ این باشگاه این درحالیست که دو فینال و ٣ بازی در لیگ برای تیم کلوپ همچنان باقی مانده است. جالب تر اینجاست که این آمار در طی 129 سال گذشته لیورپول تکرار نشده است.
یورگن کلوپ برای چهارمین بار در طول دوران سرمربیگری اش به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.
(1 بار با دورتموند و 3 بار با لیورپول). برابری با رکورد سر الکس فرگوسن، کارلو آنچلوتی و مارچلو لیپی.
در آماری دیگر اگر لیورپول بتواند در کنار این سه فینال، قهرمانی در لیگ برتر را هم به دست بیاورد، اولین تیم تاریخ انگلیس خواهد شد که موفق به کسب چهار گانه میشود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала