دولت هند: تروریستان در کشمیر از جنگ افزارهای به‌جا مانده ای امریکایی ها در افغانستان کار می گیرند

© https://twitter.comهند از ضبط سلاح‌های ارتش افغانستان در کشمیر خبر داد
هند از ضبط سلاح‌های ارتش افغانستان در کشمیر خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
ارتش هند اعلام کرده است که جنگ افزارها و دست‌گاه‌های نظارتی امریکایی بکار گرفته شده در افغانستان را در کشمیر کشف کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، آجی چاندپوریا، یک جنرال ارتش هند که مسئولیت سازمان خط کنترل میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر را به عهده دارد در مصاحبه با یک رسانه هندی گفته است که سلاح‌های به‌دست آمده از نظامیان امریکایی بودند که در افغانستان از آن استفاده شده است.
هند از ضبط سلاح‌های ارتش افغانستان در کشمیر خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
هند از ضبط سلاح‌های ارتش افغانستان در کشمیر خبر داد
این نظامی هندی اضافه کرده است، که جنگ‌افزارهایی با فن‌آوری پیش‌رفته و ابزارهای دید در شب که پس از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان باقی‌مانده‌ بود، اکنون سر از کشمیر درآورده‌اند.
او همچنین از وجود افرادی‌که به زبان‌های رایج در افغانستان صحبت می‌کنند و نیز سیم‌کارت‌های افغانستانی در کشمیر خبر داده است.
این در حالی‌ست که چندی قبل مقام‌های پاکستان نیز ادعا کرده بودند که سلاح‌های نظامیان ناتو از افغانستان به‌دست طالبان پاکستانی رسیده‌ است.
از سوی هم چندی پیش وزارت دفاع امریکا گزارشی را به کنگره‌ی امریکا ارائه کرد که حاکی از برجا ماندن بیش از هفت میلیارد دالر تجهیزات نظامی امریکایی در افغانستان بود. این گزارش نشان داد که نظامیان امریکایی حین خروج از افغانستان ده‌ها فروند هواپیمای نظامی، بیش از ۹۶ هزار موتر نظامی و صدها هزار اسلحه و جنگ‌افزار سبک و سنگین را رها کرده‌اند.
وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به افغانستان و جمع‌آوری یا منهدم کردن این جنگ‌افزارها ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала