زاخارووا: اسرائیل در کنار نئونازی ها در اوکراین می‌جنگد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اسرائیل را به حمایت و همکاری با نئونازی ها در اوکراین متهم کرده است
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز چهارشنبه ( 4آپریل) در بیانیه‌ای گفت که مزدوران اسرائیلی در اوکراین، همراه با واحدهای کندک آزوف ( که علیه شبه نظامیان آن پرونده جنایی در روسیه تشکیل شده است)، می جنگند.
زاخارووا گفت: "با این حال، من چیزی را می گویم که بعید است سیاستمداران اسرائیلی که اکنون کمپین اطلاعاتی را افزایش می دهند، بخواهند بشنوند. شاید آنها علاقه مند شوند. در اوکراین، مزدوران اسرائیلی در واقع شانه به شانه در کنارشبه نظامیان آزوف می‌جنگند".
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اظهارات اخیر یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل با تاریخ در تضاد است و حمایت اسرائیل از رژیم نئونازی در کی‌یف را تاکید می‌ کند.
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
روسیه دست داشتن آمریکا در توسعه آزمایشگاه های سلاح بیولوژیکی در خاک اوکراین را فاش ساخت
نماینده وزارت امور خارجه در ادامه گفت که اسرائیل نمی تواند از این موضوع غافل باشد و افزود "فیلم، ها و مواد زیادی ازاین همکاری موجود است".
پیش از این، یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته بود که منتظر عذرخواهی طرف روسی برای اظهارات سرگئی لاوروف همتای روس خود است و آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در اسرائیل برای گفت و گوی توضیحی به وزارت خارجه احضار شد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه (1 می) در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ایتالیایی گفت که در اوکراین نازی سازی وجود دارد و شبه نظامیان اسیر شده گردان های ناسیونالیست، در بدن خود خالکوبی هایی با نمادهای نئونازی دارند .
این اظهارات آقای لاوروف سخنان ولودیمیر زلنسکی را که نازیسم در کشورش را انکار می کند، زیر سوال برد، زیرا او خود یک یهودی است.
لاروف گفته بود که "یهودی بودن ولودیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین، مانع از این حقیقت نیست که عوامل نازی در اوکراین وجود دارند"
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала