سناتوران آمریکایی: اطلاعات بیومتریک ارتش ما به دست طالبان افتاده است

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
شماری از سناتوران آمریکایی گفتند حکومت بایدن در مورد دستیابی طالبان به اطلاعات بیومتریک ارتش آمریکا توضیح دهد.
به گزارش اسپوتنیک، برخی سناتوران کنگره آمریکا می‌گویند که خروج شتاب زده نیروهای آمریکایی باعث شده که دستگاه‌های حاوی اطلاعات بیومتریک در افغانستان باقی مانده و جان همکاران افغانستانی نیروهای آمریکایی را به خطر بیاندازند.
این سناتوران جمهوری‌خواه از وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا خواسته اند تا معلومات مربوط به تسلیحات به جا مانده و اطلاعات حساس، از جمله اطلاعات بیومتریک نیروهای آمریکایی در افغانستان را در اختیار آنان قرار دهند.
این سناتوران می‌گویند که طالبان با استفاده از اطلاعات بیومتریک، همکاران افغانستانی نیروهای آمریکایی را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند.
این سناتوران به رهبری مارشا بلک‌برن، در نامه‌ای به این دو وزارت نوشته اند: "سیستم‌هایی که توسط ارتش آمریکا پس از خروجش از افغانستان رها شدند، حاوی اسکن عنبیه چشم، اثر انگشت، عکس‌ها، اطلاعات مربوط به محل کار و زندگی افراد و وابستگان شان بودند."
حکومت بایدن در مورد دستیابی طالبان به اطلاعات بیومتریک ارتش آمریکا توضیح دهد.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه‌اش در اجلاس مشترک کنگره و سنای آن کشور به خروج آمریکا از افغانستان اشاره‌ای نکرد.
یاد نکردن افغانستان در سخنرانی سالانه جو بایدن، با انتقاد شماری از اعضای جمهوری‌خواه کنگره مواجه شده است و گفتند که خروج شتابزده ارتش آمریکا از افغانستان دشمنان‌ آمریکا را جسور کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала