مخالفت سه کشور اتحادیه اروپا با ممنوعیت واردات نفت روسیه

© Photo / Miguel MedinaЗавод итальянской нефтегазовой компании ENI
Завод итальянской нефтегазовой компании ENI - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات گزارش داد، یونان، مالت و قبرس امکان اعمال ممنوعیت واردات نفت روسیه به کشورهای ثالث را زیر سوال برده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش، کشورها هراس دارند که چنین تصمیمی تنها به رقبای اتحادیه اروپا کمک کند.
براساس گزارش رویترز به نقل از منابع، امروز نمایندگان دایم اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر تحریم نفتی به توافق برسند.
پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس‌ کمیسیون اتحادیه اروپا گفته بود که بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا شامل ممنوعت تدریجی عرضه نفت روسیه است. در عین حال، برخی از کشورهای برای خود استثناهایی را می‌طلبند- فرض شده که مجارستان و اسلواکی 20 ماه فرصت خواهند داشت تا از واردات نفت خودداری کنند، جمهوری چک و بلغارستان نیز برای امتیاز درخواست می‌کنند. تصویب تحریم ها نیاز به رای همه اعضای اتحادیه دارد.
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
آلمان: برلین هیچ برنامه‌ی برای امتناع از گاز روسیه نداریم
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه برای نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین، غرب تحریم‌های جدید ضد روسیه را اعلام کرد. درخواست ها برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد. بسیاری از کشورها اعلام کردند که دارایی های روسیه (حدود 300 میلیارد دالر) را مسدود کرده اند.
در پاسخ، روسیه خروج سرمایه و فروش اوراق بهادار روسیه توسط طرف های خارجی را محدود کرد. رئیس‌جمهور پوتین به کابینه وزیران، بانک مرکزی و گازپروم دستور داد تا تا 31 مارچ، ارز پرداختی گاز را برای اتحادیه اروپا و سایر کشورهایی که تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، به روبل تبدیل کنند. وی در عین حال تاکید کرد که روسیه به عرضه گاز در حجم و قیمت تعیین شده در قراردادهای قبلی ادامه خواهد داد.
فشار تحریم‌ ها بر مسکو اکنون به چالش‌های اقتصادی برای کشورهای غربی تبدیل و منجر به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала