نشست رئیسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و روس اتم درباره ایمنی نیروگاه زاپوریژیا

© Sputnik / Marina Lisceva /  مراجعه به بانک تصاویر В цеху ОАО "Мотор Сич" в Запорожье
В цеху ОАО Мотор Сич в Запорожье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
رئیسان روس اتم و آژانس بین المللی انرژی اتمی در استانبول درباره امنیت ساختارهای هسته ای در اوکراین گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی لیخاچف، مدیرعامل روس اتم و رافائل گروسی، همکارش در آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه در استانبول نشستی برگزار کردند که در جریان آن، به ویژه درباره وضعیت تضمین ایمنی ساختارهای هسته ای در اوکراین به تفصیل گفتگو کردند.
 Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время выступления на Генеральной конференции МАГАТЭ в Вене, Австрия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
کی یف: مدیریت نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از دستورهای روسیه پیروی می کند
در این گزارش آمده است: لیخاچف و گروسی توجه ویژه ای به وضعیت نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از جمله در نظر گرفتن تمایل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سازماندهی ماموریت فنی متخصصان آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نیروگاه هسته ای داشتند.
این شرکت روسی خاطرنشان کرد: رئیس روس اتم به نوبه خود تأکید اصلی را بر این واقعیت داشت که برای طرف روسی و برای صنعت هسته ای روسیه، اطمینان از عملکرد ایمن تأسیسات هسته ای به معنای گسترده این کلمات یک اولویت مطلق است.
در بیانیه آمده است: توافقی برای ادامه تماس های منظم وجود دارد.
یادآوری می کنیم، که لیخاچف و گروسی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین - در 1 اپریل در کالینینگراد، ملاقاتی رو در رو داشتند. در نتیجه، گروسی اعلام کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال برنامه ریزی تعدادی از ماموریت ها در تاسیسات هسته ای در اوکراین است. نخستین دیدار آنها در پایان ماه اپریل در نیروگاه هسته ای چرنوبیل انجام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала