وزارت خارجه روسیه: کیف باید بازگشت کریمه به روسیه، استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyزاخارووا: اختلاف سران افغانستان و آشتی طالبان با داعش نگران کننده است
زاخارووا: اختلاف سران افغانستان و آشتی طالبان با داعش نگران کننده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است، که کیف باید بازگشت کریمه به روسیه، استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی A-B-C که متن آن روز چهارشنبه در وب سایت وزارت دیپلماسی روسیه منتشر شد، بیان کرد، که بازگشت کریمه به روسیه، استقلال جمهوری دموکراتیک خلق‌ دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک واقعیت‌های ارضی تثبیت شده‌ای هستند که کیف و دیگر کشورها باید به رسمیت بشناسند.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
زاخارووا: رژیم کی‌یف "آلت دست" واشنگتن شده است
این دیپلمات در پاسخ به این سوال که آیا مسکو معتقد است که الزامات ارضی تحمیل شده بر اوکراین توافقات را پیچیده می کند، تاکید کرد، که "اینها از قبل واقعیت های ارضی تثبیت شده ای هستند که کیف و سایر کشورها باید آنها را به رسمیت بشناسند".
او افزود: "آنها به دلیل سیاست خود مقامات کیف به وجود آمدند که از طریق کودتای نئونازی در سال 2014 به قدرت رسیدند. کریمه به روسیه بازگشت، دونتسک و لوهانسک به کشورهای مستقل تبدیل شدند. ما باید به انتخاب مشروع و آگاهانه احترام بگذاریم".
او در ادامه گفت: حقوق ملت ها و حق تعیین سرنوشت ملت ها در منشور سازمان ملل ذکر شده است.
یادآوری می کنیم، که در 24 فیبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را اعلام کرد. وی تاکید کرد که برنامه های مسکو شامل اشغال اراضی اوکراین نیست، هدف غیرنظامی کردن و نازی زدایی این کشور است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه اعلام شد، ارتش روسیه به شهرها حمله نمی کند، بلکه فقط زیرساخت های نظامی را از کار می اندازد، بنابراین هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала