پنتاگون: "داعش" در حال بازسازی نیروهای خود در افغانستان است

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airنقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا
نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیاناتی اظهار داشت: شواهدی نشان می دهد "داعش" در حال بازسازی نیروهای خود در افغانستان است.
به گزارش سپوتنیک، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، ایالات متحده نشانه هایی می بیند که گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) و گروه های مشابه در تلاش برای بازسازی نیروها در افغانستان هستند، اما تاکنون موفق نشده اند.

میلی در مجلس سنای ایالات متحده در جلسه استماع در خصوص تخصیص بودجه گفت: "بر اساس آخرین اطلاعات، ما نشانه هایی را می بینیم که "داعش" و گروه های مشابه در تلاش برای بازسازی نیروهای خود در افغانستان هستند. اما تاکنون نتوانسته اند این کار را انجام دهند."

وی خاطرنشان کرد که "داعش" و دیگر گروه های تروریستی مستقر در افغانستان ممکن است در آینده برای حمله به خاک آمریکا برنامه ریزی کنند. مایلی همچنین تأیید کرد که پیش‌ بینی کنونی اطلاعات آمریکا را در نظر می‌گیرد که بر اساس آن تروریست‌ها در افغانستان حداکثر تا سال 2023 نمی ‌توانند تهدیدی برای سایر کشورها ایجاد کنند.

این در حالی است که وزارت داخله طالبان اخیرا اعلام کرد، که گروه "داعش" دیگر تهدید جدی محسوب نمی‌شود و نیروهای طالبان در تلاش‌اند آخرین مخفیگاه این گروه را از بین ببرند.
وزارت داخله طالبان افزوده است، نیروهای این گروه در تلاش‌ هستند تا "تلاش‌های شوم" گروه "داعش" را ناکام سازند و نگرانی کشورهای همسایه نیز در این مورد جدی نیست.
ادعای سرکوب "داعش" در حالی از سوی طالبان مطرح می‌شود که در پی بمب‌گذاری روز پنج‌شنبه 21 آپریل و وقوع انفجار در مسجد شیعیان در شهر مزارشریف، دست‌کم 50 نمازگزار کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала