گروه طالبان برای جذب سرمایه گذاری در افغانستان مناطق اقتصادی ایجاد می کند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
وزارت اقتصاد گروه طالبان (ممنوع در روسیه) که قدرت را در افغانستان به دست گرفته است، قصد دارد پنج منطقه اقتصادی در این کشور ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت اقتصاد افغانستان خبر داده است، که این زون ها در ولایات شمال، غرب، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق افغانستان ایجاد خواهند شد.
به گفته عبداللطیف نظری، معاون وزیر اقتصاد گروه طالبان: "این اقدام با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی و حمایت از اقتصاد ملی صورت می گیرد".
کشته شدن دو غیرنظامی در ولایت غور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
طالبان: برخی موسسات فقط برای نظامیان پیشین پول توزیع می‌کنند
در همین راستا طلوع نیوز دیدگاه های اقتصاددانان افغانستانی را نیز ارائه می کند که از یک سو از این اقدام استقبال کرده و از مشارکت فعال سکتور خصوصی در مناطق اقتصادی در حال ایجاد حمایت می کنند و از سوی دیگر این اقدام را تا زمانی که جامعه جهانی مشروعیت حکومت تشکیل شده توسط طالبان را به رسمیت می شناسد.
گروه طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اگوست جنگجویان گروه طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و در 16 سنبله ترکیب دولت موقت را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. با وجود تدابیری که در حال حاضر توسط طالبان انجام می شود، وضعیت اقتصادی در افغانستان همچنان بسیار دشوار است. این تا حد زیادی به این دلیل است که رادیکال ها تنها به 0.1٪ از ذخایر دولتی (از 9.4 میلیارد دالر) دسترسی دارند، زیرا بخش قابل توجهی از آنها توسط ایالات متحده منجمد شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала