مجاهد: هیچ خبرنگاری در زندان‌ نداریم؛ تا حد ممکن با رسانه ها همکاری می‌کنیم

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان می‌گوید که هیچ خبرنگاری در زندان‌ها حضور ندارد و فراخواندن خبرنگاران برای افهام و تفهیم به برخی اداره‌ها، به‌معنای شکنجه و زندانی شدن آنان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کرد که حکومت افغانستان از رسانه های افغان که منابع مالی خود از دست داده اند، حمایت می کند.
او در یک پیام توییتری نوشت: دلیل اصلی توقف فعالیت تعدادی از رسانه ها (افغانستان) از زمان خروج نیروهای آمریکایی، اتکای آنها به منابع مالی خارجی بود.
وی در ادامه گفت : ما به رسانه‌ها در افغانستان اطمینان می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای کمک به آنها برای حل مشکلات مالی انجام خواهیم داد.
سخنگوی طالبان تاکید کرد که طالبان از فعالیت های رسانه ای حمایت می کند و به رادیو و تلویزیون ها اجازه می دهد تا آزادانه در افغانستان در محدوده های قانونی فعالیت کنند.
دوازده هزار نفر در سکتور رسانه‌ها در افغانستان کار می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
ده ها رسانه در افغانستان در چند‌قدمی بسته ‌شدن
مجاهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ خبرنگاری در زندان‌های خود نداریم، وقتی روزنامه‌نگاری برای شفاف‌سازی به ارگان‌های خاصی فراخوانده می‌شود، لزوماً به معنای حبس نیست.
پس از به قدرت رسیدن طالبان بر افغانستان در آگست 2021، تعداد زیادی از رسانه ها به دلیل چالش های اقتصادی تعطیل شدند و انجمن های روزنامه نگاری جهانی نسبت به افزایش خشونت علیه کارکنان رسانه ها در این کشور ابراز نگرانی کردند.
بیش‌تر از 40 درصد رسانه‌ها، شامل رادیو، تلویزیون، نشریه‌های چاپی و وب‌سایت‌های خبری که در مجموع 578 رسانه می‌شوند، به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های کاری بسته شده‌اند.
این در حالی است که دست‌کم 30 درصد رسانه‌های دیگر نیز در آستانه بسته‌شدن قرار دارند و در جریان روز یا هفته، تنها چند ساعت فعالیت می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала