روسیه در برابر تاثیر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه منابع انرژی مقاومت خواهد کرد

© AFP 2023 / Fabio BucciarelliДобыча нефти в Сирии
Добыча нефти в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
عضو شوید
فایننشال تایمز به نقل از تحلیلگران می‌نویسد که تحریم‌های برنامه‌ریزی شده اتحادیه اروپا بر منابع انرژی روسیه تاثیر مطلوبی نخواهد داشت و روسیه در برابر پیامدهای محدودیت‌ها مقاومت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شماری از تحلیلگران بر این باورند که ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا به دلیل افزایش قیمت انرژی که آن طور که این روزنامه می‌نویسد، می‌تواند "هزینه از دست دادن بازار اروپا را خنثی کند" تاثیر مطلوبی بر روسیه نخواهد داشت. انتظار می رود روسیه پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت، روسیه منابع انرژی بیشتری را به کشورهای آسیایی، که برخی از آنها خرید نفت را افزایش داده اند، عرضه کند. با این حال، این روزنامه خاطرنشان می‌کند، عرضه به آسیا باعث ایجاد برخی مشکلات لجستیکی خواهد شد.
پیشتر اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از بسته جدید و ششم تحریم‌‌های علیه روسیه، ممنوعیت تدریجی واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را پیشنهاد خواهد کرد. جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته بود که بسته ششم تحریم‌‌های اروپا علیه روسیه شامل قطع دسترسی بانک‌ های جدید از سوئیفت، تحریم‌های جدید "به دلیل اطلاعات نادرست" و محدودیت در واردات نفت خواهد بود.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که کرملین در حال بررسی موضوع ممنوعیت واردات نفت از روسیه است، گزینه ‌های مختلفی در حال بررسی است.
Завод итальянской нефтегазовой компании ENI - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
مخالفت سه کشور اتحادیه اروپا با ممنوعیت واردات نفت روسیه
در جریان تحولات در اوکراین و در واکنش به عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی سازی اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌های متعددی را علیه روسیه اعمال کرده اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولید در این کشور را اعلام کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می‌کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می‌کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала