سیلاب‌ها در افغانستان 40 کشته و زخمی برجا گذاشت

© Photo / twitterتخریب ۶۰۰ خانه‌ی مسکونی بر اثر سرازیرشدن سیلاب در فاریاب
تخریب ۶۰۰ خانه‌ی مسکونی بر اثر سرازیرشدن سیلاب در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
عضو شوید
مسئولان می‌گویند که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در دوازده ولایت کشور دست کم ۲۲ تن جان باخته، ۱۸ تن زخمی و هفت تن دیگر هم ناپدید شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تلفات ناشی از سیلاب ها بیشتر در ولایت های شمالی فاریاب، بغلان و بادغیس رخ داده است.
بر بنیاد آمارهای وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در 12 ولایت کشور؛ 19خانه مسکونی به گونه کامل تخریب و 261 منزل مسکونی هم قسماً آسیب دیده است.
همین گونه بر پنج صد جریب زمین و چهار سرک خسارات وارد شده و نیز 120 راس مواشی از بین رفته است.
از سوی مقام های محلی در فاریاب می‌گویند؛ سرازیر شدن سیلاب‌ها در این ولایت خسارات مالی هنگفتی برجا گذاشته اما از آمار دقیق آن گزارش نمی‌دهند.
غلام غوث ناصری، معین مالی و اداری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: “بررسی‌ها ادامه دارد و ما برای کسانیکه خسارات وارد شده کمک کردیم و تیم ما در ساحات هستند و برای کمک به مردم تلاش دارند”.
سیلاب‌ها در افغانستان 40 کشته و زخمی برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
600 خانه‌ مسکونی بر اثر سرازیرشدن سیلاب در فاریاب تخریب شده‌است
اداره هواشناسی تخمین می زند که 27 ولایت در معرض خطر سرازیر شدن سیلاب‌های موسمی قرار دارند که میزان بارندگی در برخی از ولایت‌ها از 20 تا 60 سانتی متر خواهد بود.
محمد نسیم مرادی، آمر پیشگویی اداره هواشناسی گفت: “احتمال بارندگی در بیست و هفت ولایت کشور همراه با سیلاب ها پیش‌بینی گردیده بود که این پیش‌بینی از طریق ویب سایت ما همراه با خطرات احتمالی آن به نشر رسیده بود و این بارندگی‌ها تا روز پنج شنبه ادامه خواهد یافت”.
از بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها ناشی از بارندگی های شدید در حالی گزارش داده می‌شود که بخشی بزرگ از مناطق افغانستان با تهدید جدی خشکسالی نیز مواجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала