فریاد ستاره های مظلوم از عمق سیاهچاله قاتل

CC BY-SA 2.5 / Alain r / BH LMCСимулированный вид черной дыры (в центре) перед Большим Магеллановым Облаком
Симулированный вид черной дыры (в центре) перед Большим Магеллановым Облаком - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
عضو شوید
ستاره شناسان فریاد ستاره های را استماع کردند که از عمق سیاهچاله ها شنیده می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، مقاله ای در این باره در ژورنالAstrophysical منتشر شده است و یک بیانیه مطبوعاتی در وب سایت MIT به همین موضوع اختصاص داده شده است .دانشمندان مؤسسه تکنالوژی ماساچوستار(MIT) امریکابا مطالعه پژواک‌های سیاه‌چاله‌ها که با جذب گاز و غبار از فضای اطراف و ستاره‌های همراه فعال می‌شوند، میگویند که انفجارات و تغییرات تشعشعات را تغییر میدهند که فریاد آنها توسط گوش انسان قابل تشخیص است.
ستاره شناسان دیسک معمایی از گرد در نزدیک سیاهچاله «خوابیده» کشف کرده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
کشف اولین سیاهچاله تک و تنها در کهکشان راه شیری
در فرآیند جذب ماده توسط یک سیاهچاله، یک دیسک برافزایشی که به سرعت در حال چرخش است در اطراف آن تشکیل می‌شود، جای که در فرآیند اصطکاک متقابل، ذرات به حدی گرم می‌شوند که شروع به ساطع پرتوهای ایکس می‌کنند. در مجاورت سیاهچاله که از ابرهای گاز منعکس می شود - این پدیده "پژواک" سیاهچاله ها نامیده می شود. اگرچه از نظر تخنیکی، این یک پژواک صوتی نیست، بلکه یک بازتاب اشعه ایکس است، اما می‌توان آن را با کمک "ماشین طنین" که مخصوصاً توسط نوازندگان ساخته شده است، به محدوده صوتی ترجمه کرد، که آهنگ صدا را حداقل 144 بار کوادریلیون افزایش می‌دهد.
به مثابه "مواد موسیقی" گزارشات جمع آوری شده با استفاده از تلسکوپ پرتو ایکس ناسا "تحقیق در مورد ساختار داخلی یک ستاره نیوترونی" که بر روی ISS نصب شده بود، جمع آوری شد. در مجموع، 26 سیستم دوتایی اشعه ایکس توسط الگوریتم "موسیقی" پردازش شدند که شامل سیاهچاله های است که ماده را جذب می کند. 10 مورد از آنها به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک هستند که بتوانند ویژگی "پژواک" را مشاهده کنند و وجود چنین "پژواک" در هشت مورد از آنها، دانشمندان برای اولین بار دریافته اند.
Галактика Млечный путь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
ردپایی از فعالیت سیاهچاله در مرکز کهکشان راه شیری
در نتیجه تجزیه و تحلیل "پژواک"، ستاره شناسان دریافتند که در ابتدا سیاهچاله ها از یک مرحله "سخت" عبور می کنند که منجر به تشکیل یک تاج و دو ستون پر انرژی از ذرات باردار پرانرژی می شود که با سرعت نزدیک حرکت می کنند. به سرعت نور این حالت چند هفته طول می کشد. تاج ناحیه ای از الکترون های پرانرژی بین لبه داخلی قرص برافزایشی و افق رویداد است. پس از آخرین فوران قدرتمند، تاج و ستون شروع به متلاشی شدن و از بین رفتن می کنند و سیاهچاله به حالت "نرم" کم انرژی تبدیل می شود. در طول این حالت انتقال "سخت" به "نرم"، تاخیرهای زمانی اضافی در هر ده سیستم انتخاب شده یافت شد، به این معنی که فاصله بین تاج و حلقه نیز افزایش میابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала