اسرائیل: پوتین به خاطر سخنان لاوروف عذرخواهی کرد

© Depositphotos.com / LucidwatersЗдание израильского Кнессета
Здание израильского Кнессета - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل شفاف سازی ولادیمیر پوتین قدرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاطر سخنان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عذرخواهی کرده است و بنت عذرخواهی وی را پذیرفت و از شفاف سازی او قدردانی کرد.
در بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل آمده است: "آنها (پوتین و بنت) در مورد اظهارات لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کردند. نخست وزیر عذر خواهی پوتین را به خاطر سخنان لاوروف پذیرفت و از او به دلیل شفاف سازی و نگرش رئیس جمهور(روسیه) نسبت به یهودیان و خاطره هولوکاست قدردانی کرد."
Военнослужащие Росгвардии в Херсонской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
نیویورک‌تایمز: اوکراین با کمک اطلاعاتی امریکا افسران روس را کشته است
یشتر سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد بود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی جشن ملی روز استقلال (اسرائیل) را به نفتالی بنت و مردم اسرائیل تبریک گفت، همچنین طرفین علاقه متقابل به توسعه بیشتر روابط دوستانه دو کشور و حفظ ارتباطات مفید بین سران دو کشور را ابراز داشتند. در این تماس همچنین تبادل نظرات درباره وضعیت اوکراین ادامه یافت. توجه ویژه به جنبه های بشردوستانه، از جمله تخلیه غیرنظامیان از قلمرو کارخانه آزوفستال با همکاری نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ ، که توسط شبه نظامیان تشکیلات ملی گرایان نگهداری می شود، معطوف شد.

قابل ذکر است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون ایتالیا گفته بود که در اوکراین عنصر نازی و نازی سازی وجود دارد، شبه نظامیان و گردان های آروف و آیدار اسیر شده و امثال آنها، نماد و سمبل ها و خالکوبی های سواستیکا و گردان های نازی را داشته اند.
لاوروف همچنین گفته بود که ولودیمیر زلنسکی این برهان و دلیل مطرح می کند: " اگر او یهودی است، آنها چطور نازیسمی می توانند داشته باشند". لاوروف گفت، که اگر اشتباه نکند، هیتلر هم رگ و ریشه یهودی دارد. به گفته لاوروف، این اصلا معنایی ندارد، قوم یهود بر این باور است که سرسخت ترین یهودستیزان معمولا خود یهودیان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала