Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئال 3 (6) سیتی 1 (5): شب جادویی برنابئو؛ رودریگو دستان پپ را از پشت بست + عکس

© REUTERS / GONZALO FUENTESFußballspiel im Rahmen der Champions League (Symbolbild)
Fußballspiel im Rahmen der Champions League (Symbolbild) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
عضو شوید
تیم فوتبال رئال مادرید پس از قهرمانی لالیگا، امشب منچسترسیتی را از پیش رو برداشت و راهی بازی فینال گردید.
به گزارش اسپوتنیک؛ تیم‌های فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی در بازی برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند که بازی در 90 دقیقه 3-1 به سود رئال مادرید شد و نتیجه‌ی مجموعی بازی رفت و برگشت 5-5 گردید. برای مشخص شدن برنده بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد که رئال با گل بنزما از روی نقطه پنالتی در نهایت به برتری رسید تا با برتری مجموعی 6-5، راهی بازی فینال شود.
در حالی‌که بازی با حملات دو طرف دنبال می‌شد، مهم‌ترین اتفاق در دقیقه 20 رخ داد که ضربه خلق شده‌ی محرز توسط کورتوا به کرنر فرستاده شد که ارسال کرنر در ادامه توسط بازیکنان حریف به ضربه دروازه بدل شد.
در دقیقه 26 بازی ضربه‌ی آزاد رئال مادرید توسط تونی کروس نواخته شد که با برخورد به محرز به کرنر بدل شد که توسط کایل واکر دفع گردید.
در حالی‌که در یک لحظه اعتقاد بر خطای کاسمیرو روی فودن و نشان دادن کارت زرد به او و نیز از سمت دیگر ضربه زدن لاپورت به صورت مودریچ می‌توانست کارت سرخ برای بازیکن سیتی داشته باشد، اما داوری چنین باورمندی نداشت و هر دو را بخشید.
اما در دقیقه 39 بازی، فودن به استاپ سینه و نواختن ضربه‌ی به سمت دروازه رئال، سبب واکنش کورتوا شد که این دروازه‌بان به سختی آنرا دفع نمود و خیلی زود یک ضد حمله را ترسیم کرد.
در نهایت پس از حرکت سرعتی وینی که کرنر شکل گرفت، از سوی مقابل نیز تیم سیتی ضد حمله‌ی را شکل دادند که مودریچ به خوبی مانع دی‌بروین شد تا گلی ثبت نشود.
در ادامه پاسی از سمت چپ بنزما را با ادرسون تک به تک ساخت ولی داور حرکت او را آفساید اعلام داشت.
بازی که 0-0 در نیمه اول دنبال شد و جالب‌تر از همه این‌که کریم بنزما حتی یک شوت به سمت دروازه ثبت نکرد.
با آغاز نیمه دوم پاس عالی از دنی کارواخال دریافت کرد اما او با وجود داشتن موقعیت بسیار عالی، نتوانست که گل‌زنی کند.
در ادامه بار دیگر فشار رئالی‌ها ادامه یافت که نشان دهنده شروع کاملا هجومی رئال بود. جالب این‌که سیستم بازی امشب تیم آنچلوتی در جریان بازی گاهی 1-2-3-4 پیش می‌رفت و گاهی هم برای دفاع خوب به سیستم 1-1-4-4 بدل می‌شد.
در دقیقه 51 بازی با حرکت تیمی که کاسمیرو شروع کرد، وینی صاحب توپ شد و با به هم زدن خط دفاعی حریف پاس داد که تعلل هم تیمی وی سبب شد که یاران سیتی توپ را دور کنند ولی هنوز خطر بیخ گوش آنها بود به خصوص که سردرگمی ایجاد شد و ادرسون برای دریافت توپ بلند شده از ضربه مودریچ از دروازه بیرون شد.
البته وینی هم که بیشترین پاس‌های خوبی را دریافت نکرده نتوانست کار را تمام کند و ضربات نهایی را یا به بیرون زد یا خیلی زود باواکنش حریف از دست داد.
از این لحظات کاملا بازی مساویانه از دو تیم به نمایش گذاشته شد ولی حملات پی هم رئال میدان را به نفع این تیم ساخت و سیتی را در لاک دفاعی فرو برد که سبب شد تا وینی بارها تا قلب دفاعی این تیم پیش برود.
در دقیقه 63 بازی کایل واکر نشان داد که شاید نتواند بازی را ادامه بدهد و باعث شد که گواردیولا در مورد ادامه‌ی کار وی فکر کند.
در دقیقه 67 هم آنچلوتی دست به تعویض هجومی‌تر زد و به جای تونی کروس رودریگو را وارد زمین ساخت تا والورده عقب بکشد و یک مهاجم به خط حمله اضافه شود.
هنوز چند دقیقه‌ی نگذشته بود که در دقیقه 71 کایل واکر نتوانست کار را ادامه بدهد و با درد بیرون رفت و زینچینکو به زمین آمد و همچنان گوندوگان به جای دی‌بروین به میدان اضافه شد.
در حالی‌که رئال می‌خواست بیشتر بر بازی مسلط شود برعکس انتظار این سیتی بود که به گل رسید. جایی که گوندوگان تازه وارد در یک حرکت فردی توپ را به سمت چپ دروازه کورتوا فرستاد و ریاض محرز نیز با یک ضربه پای چپ محکم دروازه را باز کرد تا بازی 1-0 به سود سیتی شود.
رئال مادرید که چیزی برای از دست دادن نداشت دو تعویض دیگر نیز انجام داد و به جای کاسمیرو و مودریچ؛ آسنسیو و کاماوینگا به زمین آمد تا بازی به سود میزبان شود.
پپ برای این‌که بتواند بازی را همچنان در اختیار داشته باشد خط حمله‌اش را تازه ساخت و گریلیش را به جای ژسوس به زمین وارد کرد.
بعد از خطای زینچینکو روی کارواخال، کار خیلی زود شروع شد و پاس بلند کاماوینگا در مقابل دروازه به بنزما رسید ولی قبل از شوت زدن وی پرچم داوری برای اعلام آفساید بالا رفت.
در دقیقه 85 بازی توپ عرضی که به سمت راست آمده بود را کانسلو به شکل مواج به سمت دروازه شلیک کرد که کورتوا با واکنش فوق العاده‌اش مانع گل‌زنی شد.
گریلیش در دقیقه 87 بازی به تنهایی به دروازه نزدیک شد و ضربه او با خوش شانسی به بیرون رفت و سپس بار دیگر کورتوا ضربه پای چپ او را به سختی به بیرون فرستاد.
هنوز پایان کار نبود و رئالی‌ها فشار شان را بیشتر کردند که روی پاس کاماوینگا، کریم بنزما کنترول خوبی داشت و توپ را به رودریگو رساند و او هم با تک ضرب عالی خود در دقیقه 90 بازی را 1-1 ساخت تا رئال مادرید برای کسب نتیجه امیدوار شود.
رئال که به لحظات پایانی و به ساق‌های پای رودریگو دل بسته بود، مزد زحمات‌اش را گرفت جایی که این بازیکن در دقیقه 91 و با ضربه سر تماشایی کار را 2-1 ساخت.
همان‌گونه که آنچلوتی گفته بود به جادوی برنابئو باورمند است، همین‌گونه نیز شد و تیم او کاملا در دقایق پایانی دستان پپ را از پشت بست.
دو تیم در نهایت در مجموع بازی شان 5-5 مساوی شد و داور وقت‌های اضافه را اعلام داشت تا برنده این دیدار مشخص شود.
در اغاز نیمه اول وقت‌های اضافه (95) خطای روبن دیاز سبب شد تا بنزما نقش بر زمین شود و داور پنالتی گرفت که خود کریم آنرا شلیک کرد و بازی را 3-1 ساخت تا ورزشگاه برنابئو را منفجر کند.
پپ که بعد از گل تیم‌اش خواست بازی را کنترول نماید، در وقت‌های اضافه استرلینگ را به زمین فرستاد که او هم کارساز نبود و برعکس با انجام خطای روی رودریگو یک کارت زرد نیز گرفت اما آنچلوتی که تعویض طلایی او نتیجه داد، بنزما را بیرون کشید و برای کنترول بازی سبایوس را به میدان فرستاد.
البته هجوم سیتیزن‌ها را پایان نبود و بارها تا امر گل‌زنی پیش رفتند که فرناندینیو می‌توانست در دقیقه 105 گل‌زنی کند اما با بی دقتی وی نتیجه تغییر نکرد و دروازه کورتوا بسته ماند.
در نیمه دوم وقت‌های اضافه برخوردهای بازیکنان دو تیم بیشتر شد اما آنچلوتی پس از برخورد ادر میلیتائو با بازیکن حریف و مصدومیت او، ریسک نکرد خواست خسوس وایخو را به زمین بفرستد، همچنان وینی دچار آسیب دیدگی جزئی شد که به جای او لوکاس واسکز به میدان آمد.
در ادامه تلاش‌های متوالی مهمان ثمر بخش نبود و در نهایت توپ دیگر از خط دروازه‌ها عبور نکرد و این رئال مادرید بود که با برتری 3-1 (6-5) برنده شد و به فینال لیگ قهرمانان رسید تا حریف لیورپول شود.
بازی در حالی به فرجام رسید که تیبو کورتوا به خاطر سیوهای درخشان‌اش و نمایش عالی‌اش بهترین بازیکن زمین شناخته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала