ازبیکستان حکومت طالبان را به تنهایی به رسمیت نخواهد شناخت

© Пресс-служба МИД УзбекистанаСпециальный представитель президента Узбекистана по Афганистану Исматулла Иргашев
Специальный представитель президента Узбекистана по Афганистану Исматулла Иргашев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2022
عضو شوید
ازبیکستان می‌گوید که در اوضاع کنونی آماده نیست که به تنهایی حکومت تازه را در افغانستان به رسمیت بشناسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عصمت الله ایرگاشف، نماینده ویژه ازبیکستان برای افغانستان می‌افزاید که برای طالبان دشوار خواهد بود که به این زودی آنچه را که جامعه جهانی برای به رسمیت شناخته شدن می‌خواهد، برآورده سازند.
با این حال نماینده ویژه ازبیکستان برای افغانستان تاکید می‌ورزد که برای رسانیدن کمک‌های بشری به نیازمندان در افغانستان با کابل در تعامل است.
ایرگاشف گفت: "طالبان نمی‌خواهند که منزوی شوند. آنان خواهان به رسمیت شناخته شدن جهانی استند؛ برای طالبان دشوار خواهد بود که به سرعت شرایط به رسمیت شناخته شدن را برآورده سازند، اما ما آنان را به تنهایی به رسمیت نخواهیم شناخت. ازبیکستان متعهد است که به رسمیت شناختن رسمی طالبان را در هماهنگی با جامعه به پیش ببرد".
در همین حال، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر هند در دیدار شان در پاریس با نگرانی جدی از بحران بشری و نقض حقوق بشر در افغانستان در یک اعلامیه مشترک خواهان ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان شده اند.
در این اعلامیه آمده است: "هند و فرانسه در باره اوضاع بشری و نقض حقوق بشر در افغانستان نگران استند، با آنکه جنگ در این کشور پایان یافته است، اما نقض جدی حقوق بشر به ویژه حقوق بانوان و اقلیت ها ادامه دارد ما از یک افغانستان صلح آمیز، امن، با ثبات و دارای یک حکومت همه شمول مردمی پشتیبانی می کنیم."
ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌شمول، رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، آزادی بیان و استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر از پیش شرط های جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن حکومت تازه در افغانستان استند اما مسوولان حکومت سرپرست طالبان همواره گفته اند که شرایط به رسمیت شناخته شدن را برآورده ساخته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала