نشریه اکونومیست: اوکراین امریکا را بی دفاع کرد

© Photo / Alex BrandonПогрузка боеприпасов для отправки на Украину на базе ВВС США Дувр
Погрузка боеприпасов для отправки на Украину на базе ВВС США Дувр - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2022
عضو شوید
براساس مقالۀ نشریه اکونومیست، تحویل تسلیحات به اوکراین زرادخانه های امریکا را خالی کرده است و بعید است که در آینده نزدیک دوباره پُر شود.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا از کنگره درخواست کمک 33 میلیارد دالری به اوکراین و دیگر متحدان اروپایی کرده است. با این حال، پاسخ این سوال که صنعت نظامی امریکا به آنها چه می‌تواند بدهد و چگونه ایالات متحده ذخایر خود را دوباره پُر می‌کنند، بی‌جواب باقی می‌ماند.
از سال 2018 میلادی، امریکا چندین هزار سلاح به اوکراین فروخته یا اهدا کرده است- راکت‌های ضدتانک، مهمات سرگردان، پهپادها، هویتزر، نفربرهای زرهی، بخشی زیادی تسلیحات (فروخته شده یا اهدا شده به اوکراین) از انبارها امریکا تامین می‌شد، زیرا کارخانه ها نمی‌توانند سرعت تولید را افزایش دهند.
به گفته "مارک کانچان"، مرکز مطالعات استراتژیک بین‌الملل، ارتش از زمان ورود به خدمت، نیمی از 34500 سیستم ضد راکتی جاولین را برای آموزش و آزمایش استفاده کرده است. یعنی از 17 تا 22 هزار در ذخیره باقی مانده بود و واحدهای تحویل داده شده به اوکراین حدود یک سوم ذخایر بود. در عین حال، کارخانه تولیدی می‌تواند تا 2100 دستگاه در سال تولید کند.
بنابراین، تکمیل ذخایر تا چهار سال طول می‌کند و افزایش ظرفیت به دلیل کمبود قطعات دشوار است. مشکلات مشابهی در مجتمع های استینگر وجود دارد.
این تنها ایالات متحده نیست که مشکلات را تجربه می‌کند، بنابراین، آلمان از تحویل تانک به اوکراین خودداری کرد، زیرا خود آلمان با کمبود تانک‌ مواجه است.
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
افشاگری پولیتیکو از حضور هزاران نظامی خارجی در نبردهای اوکراین
در عین حال، این اولین بار نیست که غرب با کمبود مهمات مواجه می‌شود: در جریان مداخله در لیبی در سال 2011 میلادی، مهمات هدایت شونده دقیق فرانسه و بریتانیا تمام شد. و ایالات متحده در طول عملیات نظامی در عراق و سوریه در سال های 2014-2018 بیشتر از آنچه که تولید کرده بودند، تسلیحات مشابهی را مصرف کردند.
این مقاله خاطرنشان می‌کند که بحران اوکراین ایالات متحده را مجبور نمی‌کند مسوولیت بیشتری بر عهده بگیرد. اما صنعت امریکا فاقد ظرفیت حتی برای پاسخگویی به تقاضای کنونی است و این پاسخ این سوال باقی می‌ماند که آیا امریکا در صورت بروز یک درگیری بزرگ‌تر از پس آن بر خواهد آمد یا خیر.
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه برای نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین، غرب تحریم‌های جدید ضد روسیه را اعلام کرد. درخواست ها برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد. بسیاری از کشورها اعلام کردند که دارایی های روسیه (حدود 300 میلیارد دالر) را مسدود کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала