بلینکن روسیه را به تحریف تاریخ متهم کرد

© AP Photo / Frederic J. BrownГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را به تحریف تاریخ برای "توجیه" عملیات ویژه در اوکراین متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در بیانیه ای کتبی به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، اظهار داشت که ظاهراً رهبری روسیه "در تلاش برای تحریف تاریخ برای توجیه" عملیات نظامی در اوکراین است. در همین حال او به سهم تعیین کننده اتحاد جماهیر شوروی در پیروزی و میلیون ها قربانی مردم شوروی اشاره نکرد.
بلینکن، که بیانیه او توسط سرویس دیپلماتیک آمریکا منتشر می شو گفت: از آنجایی که جنگ دوباره در اروپا شعله ور شده است، ما باید عزم خود را برای مقابله با کسانی که تلاش می کنند حافظه تاریخی را برای پیشبرد جاه طلبی های خود دستکاری کنند، تقویت کنیم.
هم زمان، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد میلیون ها قربانی مردم شوروی که آنها در مبارزه با فاشیسم متحمل تلفات شدند سکوت کرد، به واقعیت آزادی اروپا توسط ارتش سرخ اشاره نکرد. وی برعلاوه به نقش تعیین کننده اتحاد جماهیر شوروی در شکست آلمان نازی اشاره کنید.
علاوه بر این، رئیس دیپلماسی آمریکا ترجیح داد که هیچ اشاره ای به این موضوع که ایالات متحده و بریتانیا سال ها جرات باز کردن جبهه دوم را نداشتند و این کار را فقط در جون 1944 یک سال قبل از سقوط رایش سوم انجام دادند، نداشته باشد.
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
بلینکن از امکان لغو تحریم ها علیه روسیه خبر داد
در ادامه بیانیه خود، بلینکن، بدون هیچ گونه تاییدی، گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "در تلاش برای تحریف تاریخ در تلاش برای توجیه جنگ بی دلیل و بی رحمانه علیه اوکراین است."
بلینکن در بیانیه خود همچنین خواستار "گفتن حقیقت در مورد گذشته و حمایت از همه کسانی است که در حال حاضر از آزادی دفاع می کنند."
شایان ذکر است که روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала