ترامپ رهبران آمریکا را به دلیل "برخورد غلط" آنها به اوضاع پیرامون اوکراین سرزنش کرد

© AP Photo / Ross D. FranklinЭкс-президент США Дональд Трамп выступает перед своими сторонниками в Фениксе
Экс-президент США Дональд Трамп выступает перед своими сторонниками в Фениксе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین آمریکا رهبران ایالات متحده را به دلیل دیدگاه آنها نسبت اوضاع اوکراین سرزنش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در بیاناتی ابراز نگرانی نموده می‌گوید که " احتمال دارد میلیون‌ها نفر جان خود را از دست بدهند" زیرا رهبران کنونی آمریکا نمی‌دانند در وضعیت پیرامون چگونه برخورد اوکراین می‌کنند.
ترامپ در سخنرانی در یک تجمع در پنسیلوانیا، دوره کنونی را "خطرناک ترین زمان" به دلیل قدرت باورنکردنی سلاح های مدرن" در تاریخ این کشور خواند.
رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: "این خطرناکترین زمان در تاریخ کشور ما به سبب قدرت باورنکردی تسلیحات مدرن است".
دونالد ترامپ در ادامه گفت: آنها (مقامات دولت آمریکا) نمی‌دانند چطور با ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) تعامل کنند. آنها این را نمی‌دانند. آنها دقیقا چیزهای اشتباه را در زمانی اشتباه می‌گویند. آنها هیچ چیز درباره روانشناسی و این که پایان دادن به این جنون ادامه دار به چه چیز نیاز دارد نمی‌دانند. میلیونها نفر ممکن است به خاطر اینکه ما نمی‌دانیم چه غلطی داریم می‌کنیم، کشته شوند.
این رئیس جمهور سابق آمریکا مکررا تاکید کرد، روسیه در صورتی که او هنوز رئیس جمهور آمریکا باقی مانده بود هرگز تصمیم به اجرای "عملیات ویژه نظامی" خود در اوکراین نمی‌گرفت. او خاطر نشان کرد که مقامات آمریکا نباید بگذارند که عملیات در اوکراین ادامه یابد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала