دکتر احمد سرمست نامزد دکترای افتخاری مکتب جولیارد آمریکا شد

© https://twitter.com/DSarmastدکتر احمد سرمست
دکتر احمد سرمست  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
رئیس و بنیانگذار انستیتوت ملی موسیقی افغانستان نامزد دریافت دکترای افتخاری مکتب جولیارد آمریکا شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مکتب جولیارد اعلام کرد که قرار است به احمدناصر سرمست، رئیس و بنیان‌گذارانستیتوت ملی موسیقی افغانستان و چهار نفر دیگر از "مشاهیر هنر جهان" دکترای افتخاری بدهد.
مکتب جولیارد از مشهورترین مراکز خصوصی هنرهای نمایشی در نیویورک است که به دانش‌آموزان در رشته‌های رقص، تیاتر و موسیقی آموزش می‌دهد.
در کنار احمدناصر سرمست، مایکل تیلسن تامس، رهبر ارکستر و موسیقی‌دان امریکایی، ماسازمی چایا رقصنده جاپانی، سیمون استز، نوازنده و خواننده امریکایی و سوزان لوری پارکز، فلم‌نامه‌نویس امریکایی نیز از شمار کسانی هستند که دکترای افتخاری مکتب جولیارد را دریافت خواهند کرد.
در ویب‌سایت مکتب جولیارد آمده است: "احمد سرمست، موسیقی کلاسیک سنتی افغانستان و غرب را به کودکان بدون در نظر گرفتن جنسیت، قومیت یا پیشینه اجتماعی آنها آموزش داده است."
آقای سرمست نیز در صفحه توییترخود نگاشته است که از اعطای دکترای افتخاری خوشحال‌ است و افتخار دارد که یکی از پنج چهره فرهنگی و هنری است که امسال دکترای افتخاری جولیارددر مراسم 117مین جشن فراغت این اکادمی موسیقی، روز 20 می به او داده می‌شود.
آقای سرمست در سال 2021 پس از به قدرت رسیدن طالبان توانست بیش از 200 تن از دانش‌آموزان انستیتوت ملی موسیقی را از افغانستان خارج و به کشور پرتگال منتقل کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала