صالح: در مقاومت مقدس و رهایی از سلطه ظلم سهم بگیرید

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان نوشته است، که تا اکنون تسلط نا مشروع و ظلم طالب غیر از فاجعه و درد هیچ ارمغانی نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور پیشین گریزی افغانستان در برگه رخنامه اش نوشته است: در مقاومت مقدس بخاطر اعاده عزت افغانستان و رهایی مردم از سلطه ظلم سهم بگیرید. شکست طالب حتمی است. حالت اسفناک امروزی باید پایان یابد و مردم در سایه آزادی، عدالت و برابری زنده گی نمایند.
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
واکنش صالح به رقص طالبان بر آرامگاه قهرمان ملی
او افزوده است، که تا اکنون تسلط نا مشروع و ظلم طالب غیر از فاجعه و درد هیچ ارمغانی نداشته است. ملیون ها هموطن ما وادار به ترک وطن گردیدند ، اعدام صحرایی و ناپدید سازی انسانها باردیگر پس از دوره حفیظ الله امین به عنوان رفتار رسمی اما اعلام ناشده رژیم تکرار گردید ، افغانستان وقار و حیثیت خود را در جهان از دست داد ، اداره ملکی فلج گردید ، سردسته گروه طالب برخلاف رسم آدمیزاد رخ خود را حتا در عید به مردن نشان نداد و پشت به مردم سخن گفت ( با آنکه معلوم نیست وجود دارد یا نه ) جای نهاد های مسلکی و ملی امنیتی را ملیشه های بی ادب و نا فهم گرفت، حق اعتراض از مردم گرفته شد ، حق داد خواهی و حساب خواهی از مردم گرفته شد، تقویم کشور برخلاف میل مردم تغییر داده شد که به یقین هیچ کس به اسم ماه های آن بلدیت ندارد ، قانون اساسی وجود ندارد ، قوانین و مقررات به تعلیق رفت ، آنچه را به اسم شرعیت اجرا میکنند نقل آن در هیچ کتاب خانه و در هیچ صفحه ی انترنتی قابل دسترس نیست، زن از تعلیم و تحصیل منع شد ، حقوق ابتدایی و اساسی زن به تعلیق رفت و او به سایه ی بی هویت مبدل گردیده است ، نفاق قومی و جدال زبانی به شکل خطرناک در حالت تشدید است ، مدیریت بزرگ و یا استراتِیژیک اقتصاد، امنیت و سیاست افغانستان به اختیار روالپندی قرار گرفت ، برای اولین بار در تاریخ افغانستان سند تحصیلی بصورت رسمی برای راه یابی به اداره هیچ شد و عضویت در ساختار ملیشه طالبانی به عنوان سند تحصیلی پذیرفته شد، تعلق آشکار و پنهان به پاکستان و داشتن سند فراغت از مدارس حتا غیر رسمی آن کشور به عنوان معیار شایستگی تعریف گردید ، سلیقه و جلوه های مدنی از شهر های افغانستان برچیده شد ، پرچم ملی افغانستان فرود آورده شد ، ده ها هزار جایداد مردم بصورت غیر قانون مصادره و در اختیار کلان های ملیشه های طالب قرار داده شد.
او در پایان پیامش خطاب به شهروندان افغانستان نوشته است، که بلی هموطن این فهرست خیلی دراز است لهذا آزاد سازی کشور ازین حالت اسفناک کاریست مقدس و آرمانیست شریف و انسانی. با هم باشیم .
یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان به تاریخ 15 اگوست سال گذشته میلادی پس از گریز اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان وارد کابل شدند و پس از دو هفته درگیری آخرین ولایت افغانستان پنجشیر را نیز تصرف کردند، که تا اکنون هم در این ولایت درگیری جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала