مقبره ژنرال رازق در کندهار به پارکینگ موتر تبدیل شد

© Photo / General Abdul Raziq FBجنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار
جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
طالبان مقبره‌ی عبدالرازق اچکزی در ولایت کندهار را به پارکینگ موتر تبدیل کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک،عبدالخالق اچکزی، برادر ژنرال عبدالرازق اچکزی، فرمانده پیشین پولیس کندهار، با نشر تصاویری از مقبره‌ی عبدالرازق، در متنی نوشته است که در حال حاضر در صحن این مقبره پارکینگ موتر ایجاد شده است.
او این اقدام را به طالبان نسبت داده و آن‌را "توهین‌آمیز" و "غیراسلامی" توصیف کرده است. او نوشته است: "چنین اقدامات طالبان تنها باعث ایجاد اختلاف بیشتر در میان مردم افغانستان می‌شود."
به‌گفته‌ی عبدالخالق اچکزی، طالبان بهای تمام اقدامات‌شان را خواهند پرداخت و در آینده نیز به هر اقدام منفی این گروه جواب داده خواهد شد.
لالی حمیدزی، نماینده‌ی پیشین مردم کندهار در مجلس نمایندگان نیز این عملکرد را "عمدی" و "غیرقابل قبول" خوانده و آن‌را محکوم کرده است. حمیدزی هشدار داده است که پاسخ این عملکرد طالبان را خواهند داد.
ژنرال عبدالرازق اچکزی، فرمانده پیشین پولیس کندهار و از چهره‌های سرسخت ضدطالبان و پاکستان در افغانستان بود. او در بیست‌وششم ماه میزان سال 1397 هجری خورشیدی، در تیراندازی یک محافظ والی کندهار، جان باخت.
طالبان در آن زمان مسئولیت قتل عبدالرازق را به عهده گرفتند. در آن رویداد بر علاوه‌ی جنرال رازق، عبدالمومن حسین‌خیل، رییس امنیت ملی کندهار نیز کشته شد.
از سوی هم، از ایجاد پارکینگ در مقبره‌ی عبدالرازق در کندهار درحالی گزارش می‌شود که نیروهای طالبان چند روز پیش در محوطه‌ی مقبره‌ی احمدشاه مسعود در پنجشیر رقص کرده بودند. رقص طالبان بر مقبره‌ی مسعود واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала