کوریای شمالی برای دومین بار در یک هفته پرتابه ناشناس شلیک کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonТелевизионный репортаж об испытательном пуске северокорейской баллистической ракеты Pukguksong-2. Архивное фото
Телевизионный репортаж об испытательном пуске северокорейской баллистической ракеты Pukguksong-2. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
ارتش کوریای جنوبی اعلام کرده که کوریای شمالی بار دیگر پرتابه‌ای ناشناس به سمت دریای جاپان شلیک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ به نقل از رئیس ستاد مشترک کوریای جنوبی خبر داد، برد پرواز و بالاترین ارتفاع پرواز پرتابه توسط ارتش کوریای جنوبی در حال تجزیه و تحلیل است.

این دومین پرتاب ناشناس از سوی پیونگ یانگ در طول یک هفته است، زیرا کوریای شمالی چهارشنبه گذشته یک پرتابه دیگر به سمت دریای شرق شلیک شد.
هرچند مقام‌های کوریای شمالی تاکنون اظهارنظری درباره این خبر نکرده‌اند، اما گارد دریایی جاپان به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد پرتابه کوریای شمالی احتمالا موشک بالستیک بوده است.
رویترز گزارش داده است، که این اقدام کوریای شمالی در شرایطی انجام شده که این کشور سه روز قبل یک موشک شلیک کرد و هشدار داد که ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد.
این پانزدهمین شلیک پرتابه از سوی کره شمالی از ابتدای سال جاری است. قابل توجه‌ترین پرتاب زمانی بود که مقامات کوریای شمالی ادعا کردند موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-17 را با موفقیت آزمایش کردند.
پیش از این، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفته بود که این کشور باید قدرت نظامی خود را تقویت کند تا به طور پیشگیرانه و کامل بتواند تهدید هسته‌ای نیرو‌های متخاصم علیه کشورش را مهار کند.
کوریای شمالی که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای اش با آمریکا متوقف شده، به تازگی از توسعه برنامه هسته‌ای خود خبر داده است.
کارشناسان می‌گویند سرعت بالای کوریای شمالی در آزمایش تسلیحات در سال جاری نشان دهنده هدف دوگانه این کشور برای پیشبرد برنامه‌های موشکی خود و اعمال فشار بر واشنگتن است.
همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که کوریای شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش هسته‌ای در مرکز آزمایشی دور افتاده‌ای در شمال شرق سرزمین‌های خود است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала