دستور طالبان به استادان دانشگاه البیرونی: فقط با "صورت اسلامی" وارد صنوف شوید

© Photo / moheafعبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات طالبان
عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
گروه طالبان در یک دستورالعمل تازه به استادان دانشگاه البیرونی در کاپیسا دستور داده‌اند که با رعایت "صورت و سیرت اسلامی" در صنف‌های درسی حاضر شوند.
به گزارش اسپوتنیک، در دستورالعمل تازه طالبان که یک نسخه آن امروز شنبه، 17 ثور، به دسترس روزنامه 8صبح قرار گرفته آمده است که در صورت رعایت نشدن "صورت و سیرت اسلامی" از سوی استادان، غیرحاضر محسوب می‌شوند.
براساس این دستور، استادان مکلف شده‌اند که دختران را به رعایت حجاب تشویق و توصیه کنند.
در دستور طالبان گفته شده است: "هر استاد و ماموری که ریش می‌تراشد و یا هم دختران بی‌حجاب باشند، توسط محتسبان امر به معروف و نهی از منکر در دروازه دخولی دانشگاه برای‌شان اجازه داخل شدن داده نمی‌شود."
در این دستور همچنان آمده است: "از بحث‌های لایعنی و غیرمناسب که خلاف اسلام و اصول اکادمیک باشد، جداً خودداری صورت گیرد."
براساس این دستور، هیچ دختری اجازه داخل شدن به دانشگاه را در زمان درس دانشجویان پسر ندارد.
همچنان در دستور تازه طالبان آمده است: "استادان با داشتن روحیه اسلامی با لباس ملی و افغانی داخل صنوف شوند و هیچ استاد به هیچ عنوان حق انتقاد از اسلام و احکام دین مبین اسلام را ندارد."
در همین حال، شماری از استادان دانشگاه‌ که وظایف‌شان را در پی وضع محدودیت‌های گسترده از سوی طالبان ترک کرده‌اند، از ادامه این محدودیت‌ها به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند. به گفته آنان، با چنین رفتارها و برخوردهای غیرموجه، استادان مجرب و کادرهای مسلکی بیشتری مجبور به ترک دانشگاه‌ها خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала