چاپ روبل دالر را به عنوان ارز ذخیره جهان از بین می برد

© Sputnik / Mikhail Kutuzov /  مراجعه به بانک تصاویر دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است
دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
ستون نویس روزنامه صربستانی می نویسد؛ روبل دالر را به عنوان ارز ذخیره جهان از بین خواهد برد.
به گزارش اسپوتنیک، بویان دیمیتریویچ، ستون نویس روزنامه صربی پچات، می نویسد: انتقال به روبل هنگام پرداخت گاز روسیه می تواند اساساً سیستم مالی موجود جهان را بر اساس دالر نفتی تغییر دهد.
نویسنده مقاله، تصمیم رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین برای تغییر پرداخت به روبل برای مواد خام با کشورهای غیردوست را با یک رعد و برق، در روز روشن مقایسه کرد و علاوه کرد که این اقدام تحریم های ضد روسیه را بی معنا کرد.
وی نوشت: تصمیم ولادیمیر پوتین می تواند اساساً روابط اقتصادی بین المللی و سیستم مالی را که مبتنی بر دالر نفتی است، به عنوان ارز ذخیره جهان، تغییر دهد.
ناظر توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که روسیه ذخایر طلای خود را به میزان 1400 تن بازگرداند، نرخ بهره را افزایش داد و مشوق های مالیاتی برای بازگشت سرمایه به کشور ارائه کرد.
وی تصریح کرد: هدف از همه اقدامات ذکر شده دستیابی به ثبات مالی و جلوگیری از سقوط روبل است.
دیمیتریویچ می گوید، این اقدامات جواب داد. روبل، پس از سقوط سریع، در برابر دالر بهبود یافت، قیمت اوراق بهادار به تدریج افزایش یافت.
وی افزود، بنابراین، حفظ ثبات پولی و مالی و جلوگیری از تورم ممکن شد.
به گفته وی انتقال به روبل، روبل را تقویت کرد، روسیه را از حملات تحریمی محافظت کرد و به منادی تغییرات جدی در سیستم مالی جهانی تبدیل شد.
Юань, рубль и гегемония доллара - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2020
اتحاد مالی؛ برتری یوان چین و روبل روسی در برابر دالر
نویسنده به استناد به تاریخ یاد آور می شود، از زمان توافق برتون وودز (Bretton Woods system)، در سال 1944، نظم اقتصادی جهان بر پایه دالر به عنوان ارز ذخیره استوار بود که تا سال 1971 به طلا متصل بود.
سپس ایالات متحده استاندارد طلا را لغو کرد و از سال 1973 دالر نفت به ارز ذخیره تبدیل شد.
از سویی هم در طول 30 سال گذشته، دالر شروع به از دست دادن اعتماد خود کرده است و سهم آن از ذخایر جهانی از 80 درصد به 60 درصد کاهش یافته است.
دیمیتریویچ، از جمله دلایل، چاپ بیش از حد پول، کسری تجاری بالای ایالات متحده، بدهی عمومی رو به رشد، جنگ تجاری با چین و تحریم ها را ذکر کرد.
در عین حال، تلاش کشورهای مختلف تولیدکننده نفت برای اجتناب از پرداخت دالر به جنگ، تحریم و کودتا خاتمه داد. در لیبی، عراق و ایران هم وضعیت همینطور بود.
دو ضربه اساسی به دالر از سوی چین و روسیه وارد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала