افشای آسیب ناپذیری پهپادهای روسی برای ارتش اوکراین

© Photo / ZALA AEROКонвертоплан ZALA 421-16EV HD
Конвертоплан ZALA 421-16EV HD - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
اوکراین در جنگ الکترونیک قادر به سرکوب پهپادهای روسی نیست، زیرا این دستگاه پرنده ارتش روسیه در برابر تسلیحات ارتش اوکراین آسیب ناپذیر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، منابعی در ساختارهای نظامی روسیه اطلاع داده اند، که پهپادهای روسی توسعه یافته توسط ZALA AERO - بخشی از زیرمجموعه شرکت اسلحه سازی کلاشینکف، برای ارتش اوکراین آسیب ناپذیر هستند.
بر اساس این گزارش وسایل جنگ الکترونیک اوکراین EW نمی توانند پهپاد های روسی را به دلیل داشتن یک خط ارتباطی خاص امن سرکوب کنند.
به گفته منابع نظامی، "تاکنون حتی یک مورد از کار افتادن پهپاد به دلیل تأثیر تجهیزات جنگ الکترونیک اوکراینی مشاهده نشده است".
این پهپاد با طول بال‌های 1.2 متری شبیه یک جت جنگنده کوچک بدون خلبان است. این پهپاد از یک پرتاب‌کننده قابل حمل شلیک می‌شود، می‌تواند تا 130 کیلومتر در ساعت به مدت 30 دقیقه حرکت کند و بعد با هدف برخورد کند و با 3 کیلوگرم ماده منفجره، آن را نابود کند.
از پهپادهای ZALA برای شناسایی مواضع دشمن و تنظیم آتش توپخانه نیز استفاده می شود.گفته می شود این پهپاد عملکردی دقیق دارد و می تواند به صورت گروهی نیز استفاده شود.
علاوه بر آنها، ارتش روسیه از پهپادهای کامیکازه "مکعب" استفاده می کند. نیروهای اوکراینی در تلاش هستند تا از جنگ الکترونیک علیه پهپادهای روسی به ویژه ایستگاه Bukovel-AD استفاده کنند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала