پیامد الحاق فنلند و سویدن به ناتو از زبان سفیر روسیه

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر В Польше размещен батальон НАТО
В Польше размещен батальон НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2022
عضو شوید
ارزیابی سفیر روسیه از پیامدهای الحاق فنلند و سویدن به ناتو
به گزارش اسپوتنیک، الگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا بیان داشت که ورود احتمالی فنلند و سویدن به ناتو، آنها را در شرایطی قرار می دهد که تحت آن باید با روسیه مثل دشمن رفتار کنند که مستلزم تعدیل مشابهی در روابط از سوی مسکو خواهد بود.
استپانوف ضمن یادآوری چشم اندازهای ورود دو کشور اسکاندیناوی به اتحادیه ناتو گفت: " فنلند و سویدن در شرایطی قرار می گیرند که مجبورند با روسیه همانند دشمن رفتار کنند. متعاقبا روسیه همچنین باید تصور خود را از کشورهایی که قبلا بی طرف بودند را نسبت به تهدید ناتو تغییر دهد. و در چنین پارادایمی می توان وضعیت عاری از سلاح هسته ای منطقه بالتیک را فراموش کرد."
Госсекретарь США Энтони Блинкен  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
بلینکن روسیه را به تحریف تاریخ متهم کرد
سفیر روسیه خاطرنشان کرد که مسکو همیشه به سنت های دموکراسی سویدنی و عدم تعهد نظامی احترام می گذاشت که به این کشور اجازه شکوفایی داد. استپانوف درباره موقعیت تاریخی بی طرفانه فنلند که حتی در تاریک ترین روزهای جنگ سرد به جهان نشان داد که چگونه پل های را برای منافع متقابل بر اختلافات ایدئولوژیکی ایجاد کند.
سفیر روسیه در اتاوا گفت: " اکنون چه؟ بروکراسی آمریکا و ناتو از تاکتیک های مختلف برای جذب اردوگاه های سیاسی مشخص در فنلند و سویدن استفاده می شود تا دو کشور را متقاعد کند که از شکل صلح آمیز زندگی امتناع کرده و اروپای شمالی را از منطقه غیر نظامی، ثبات و شکوفانی به یک تئاتر بالقوه عملیات نظامی تبدیل کند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала