اولین نشانه های فروپاشی "حباب" اقتصادی آمریکا

© Depositphotos.com / Artyooran.gmail.comПокупательница в супермаркете Safeway в Орегоне, США
Покупательница в супермаркете Safeway в Орегоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2022
عضو شوید
یک کارشناس برجسته اقتصادی روسیه، تورم ر ا نخستین نشانه فروپاشی "حباب" اقتصادی در ایالات متحده آمریکا دانست.
به گزارش اسپوتنیک، مارینا گونچارووا، استاد دپارتمنت اقتصاد و دارایی، شعبه ولگوگرا انستیتوت پلخانوا نشانه های را که می تواند منجر به فروپاشی "حباب" اقتصادی آمریکا شود، نام برد.
این کارشناس یادآور شد که رشد اقتصاد ایالات متحده ناشی از چاپ انبوه دالر بود که در تسویه حساب های بین المللی و همچنین برای تشکیل ذخایر دولتی و وام ها استفاده می‌شد.
در همین حال، بخش بیشتر عرضه دالر به کشورهای دیگر منتقل شد و نقدینگی بالا نقش مهمی در تضمین رهبری پول آمریکا در جهان داشت. سهم آن در شهرک سازی در بازار جهانی تقریباً به 85 درصد رسید. با این حال، سهم محصول واقعی از کل تولید ناخالص داخلی کشور در حال حاضر کاهش یافت، زیرا تولید کالا در کشورهای ثالث قرار دارد.
گونچارووا معتقد است که به دلیل این عوامل، تضعیف اعتبار پول آمریکا به عنوان ذخیره و ابزار اصلی پرداخت های بین المللی، ممکن است باعث فروپاشی "حباب" اقتصادی آمریکا شود. انتقال به سایر ارزها در تسویه حساب های بین المللی پس از مسدود شدن دارایی های روسیه ممکن است دالر را از تعداد زیادی از معاملات بین المللی "حذف" کند و در نتیجه تقاضا برای آن را کاهش دهد.
کارشناس نشانه هایی از دمیدن "حباب" آمریکا را در تورم رکورددار 40 سال گذشته، افزایش قیمت ها، کمبود کالاها و محصولات در ایالات متحده می بیند.
یکی از جاهایی که آمریکایی‌ها فشار تورم را به خوبی در آن احساس می‌کنند سوپرمارکت‌هاست. قیمت مواد غذایی در آمریکا طی چند ماه گذشته به طور سرسام افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала