متن سخنرانی ولادیمیر پوتین در رژه پیروزی بزرگ در جنگ میهنی (1941 - 1945)

© Mikhail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве
Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه جشن پیروزی بزرگ در جنگ جهانی دوم را به ارتش روسیه و باشندگان این کشور تبریک گفت و افزود که دفاع از میهن همیشه مقدس است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه، روز پیروزی در جنگ بزرگ میهنی را را به روس ها تبریک گفت. وی در سخنرانی خود از قهرمانان جنگ بزرگ میهنی یاد کرد، اقدامات ناتو در اوکراین را یادآور شد و دلایل عملیات ویژه در دونباس را توضیح داد.

رئیس جمهور روسیه گفت: "شهروندان عزیز روسیه، کهنه سربازان گرامی، سربازان و ملوانان عزیز، سرهنگ ها و گروهبان ها و فرماندهان میانی و درجه داران، افسران، ژنرال ها و دریاسالاران، روز پیروزی بزرگ را به شما تبریک می گویم و دفاع از میهن، زمانی که سرنوشت آن تعیین می شود، همیشه مقدس بوده است."

رهبر روسیه خاطرنشان کرد که روز 9 ماه می 1945 برای همیشه در تاریخ جهان ثبت است.
رئیس جمهور روسیه افزود: "9 ماه می 1945 برای همیشه در تاریخ جهان به عنوان پیروزی مردم متحد اتحاد جماهیر شوروی، اتحاد و قدرت معنوی آنها - شاهکار بی نظیر در جلو و عقب جبهات جنگ، در تاریخ جهان ثبت شده است. روز پیروزی برای هر یک از ما در روسیه نزدیک و عزیز است. هیچ خانواده ای وجود ندارد که عزیزی را در این جنگ از دست نداده باشد. خاطره این جنگ هرگز محو شدنی نیست."
رئیس دولت خطاب به نظامیان که در میان آنها شرکت کنندگان در عملیات اوکراین بودند، از شرکت کنندگان در نبردهای مهم دیگر در تاریخ این کشور یاد کرد.
وی در ادامه افزود: "با چنین احساسات میهن پرستی واقعی، نظامیان مینین و پوژارسکی برای میهن قیام کردند، به میدان بورودینو حمله کردند، در نزدیکی مسکو و لنینگراد، کی یف و مینسک، استالینگراد و کورسک، سواستوپل و خارکف با دشمن جنگیدند و اکنون این روزها برای مردم ما در دونباس، برای امنیت میهن ما، روسیه، می جنگند."
وی خطاب به نیرو های دونباس و روسیه گفت: "اکنون شما برای وطن و برای آینده آن می‌جنگید، هیچ کس درس های جنگ جهانی دوم را فراموش نمی کند، به طوری که در جهان جایی برای جلادها، مجازات کنندگان و نازی ها وجود ندارد".
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: "روسیه با وجود همه اختلافات در روابط بین‌الملل همواره از ایجاد یک سیستم امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم حمایت کرده است." وی افزود، این نظام برای کل جامعه جهانی حیاتی است".
به گفته رئیس جمهور روسیه، با وجود همه اختلاف نظرها در روابط بین الملل، مسکو "همیشه از ایجاد یک سیستم امنیت برابر و غیرقابل تقسیم" دفاع می کرد و به کشورهای غربی پیشنهاد توافق در مورد تضمین های امنیتی را داد، اما شنیده نشد.
پوتین گفت: "کشورهای ناتو نمی خواستند صدای ما را بشنوند، به این معنی که در واقع آنها برنامه های کاملاً متفاوتی داشتند و ما آن را دیدیم. آشکارا، مقدمات عملیات دیگری در دونباس، تهاجم به سرزمین های تاریخی ما، از جمله کریمه، در حال انجام بود."

پوتین یادآور شد که در کی‌ی ف آنها ازدستیابی احتمالی به سلاح هسته ای خبر دادند برای روسیه غیرقابل قبول بود.
رهبر روسیه تاکید کرد: "ما دیدیم که چگونه زیرساخت های نظامی ناتودر حال گسترش به مرز های شرق است، چگونه صدها مستشار خارجی شروع به کار کردند، به طور منظم مدرن ترین تسلیحات از کشورهای ناتو تحویل داده می شد. خطر هر روز بیشتر می شد. روسیه به تهاجم پیشگیرانه پاسخ داد و این یک اجبار بود،تصمیم درست و به موقع، کشوری قدرتمند و مستقل."
رئیس دولت روسیه گفت: ناتو توسعه نظامی مناطق مجاور ما را آغاز کرد، در مرزهای ما، همه چیز نشان می داد که درگیری با نئونازی ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خطاب به شهروندان روسیه در 24 فبروری، صفحات تاریخ مربوط به جنگ بزرگ میهنی را یادآور شد
رئیس جمهور روسیه گفت: "ما به خوبی از تاریخ می دانیم که چگونه در سال 1940 و اوایل سال 1941 اتحاد جماهیر شوروی به هر طریق ممکن تلاش کرد تا از وقوع جنگ جلوگیری کند یا حداقل آن را به تاخیر بیندازد. برای این منظور، از جمله، به معنای واقعی کلمه تا آخرین لحظه تلاش کرد تا مهاجم بالقوه را تحریک نکند، ضروری ترین و آشکارترین اقدامات را برای آماده شدن برای دفع یک حمله اجتناب ناپذیر انجام نداد یا به تعویق انداخت. و آن گام هایی که با این وجود برداشته شد در نهایت به طرز فاجعه باری دیر بود."
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: دشمن متوقف شد و سپس سرکوب شد، اما به بهایی هنگفت، اشتباه مرتبط با تلاش برای جلب رضایت متجاوز برای مردم کشور گران تمام شد.
رهبر روسیه تاکید کرد که ما برای بار دوم چنین اشتباهی را مرتکب نمی شویم و حق این اشتباه را نداریم.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала