شهرزاد اکبر: بازداشت و کشتار غیرنظامیان از سوی طالبان جرایم جنگی محسوب می‌شود

© https://twitter.com شهزاد اکبر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان
 شهزاد اکبر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2022
عضو شوید
به دنبال گروگان‌گیری طالبان در ولسوالی پریان، این گروه شماری از غیرنظامیان را در دره‌ی عبدالله‌ خیل، کشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، شهرزاد اکبر، رییس پیشین کمیسیون مستقل حقوق بشر در واکنش به بازداشت و کشتار غیرنظامیان در دره‌ی عبدالله‌خیل پنجشیر واکنش نشان داده و گفته که این تاکتیک‌های بی‌رحمانه‌ی طالبان می‌تواند جرایم جنگی محسوب شود.
پیش‌تر منابع مردمی در ولایت پنجشیر، تأیید کردند که به دنبال واردشدن تلفات سنگین به طالبان در درگیری‌های چند روز گذشته، جنگ‌جویان این گروه غیرنظامیان را در دره‌ی عبدالله‌خیل به گلوله‌ بستند.
یک منبع روز دوشنبه، گفت که به دنبال گروگان‌گیری طالبان در ولسوالی پریان، این گروه شماری از غیرنظامیان را در دره‌ی عبدالله‌خیل کشتند.
 شهزاد اکبر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
شهرزاد اکبر: امریکا در مورد تلفات غیرنظامیان از سوی نیروهای بین المللی پاسخگو باشد
به گفته‌ی این منبع، در جریان گلوله‌ باری طالبان، ۷ غیرنظامی به شمول یک زن جان باختند. این افراد ناوقت روز گذشته در دره‌ی عبدالله‌خیل کشته شدند.
با این حال، شهرزاد اکبر، گفته است که ادعاها و گزارش‌های تکان‌دهنده‌ی از افغانستان در مورد بازداشت و کشتار غیرنظامیان وجود دارد.
او در ادامه، گفته است: "چنین به نظر می‌رسد که این تاکتیک‌های بی‌رحمانه و غیر قانونی که می‌تواند جرایم جنگی‌ محسوب شود در "حکومتداری" طالبان قاعده است نه استثنا."
این در حالی است که اخیرا ویدیوهایی نیز از ولایت پنجشیر نشر شده که نشان می‌دهد طالبان غیرنظامیان را بازداشت و آن‌ها را لت‌وکوب می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала