ربانی به طالبان: مردم در برابر متجاوز و ظالم سکوت نمی کنند

© Photo / وزارت خارجه افغانستانصلاح‌الدین ربانی
صلاح‌الدین ربانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
صلاح‌الدین ربانی در اعلامیه‌ای در واکنش به ادعای کشتار غیرنظامیان توسط طالبان گفته مردم افغانستان در برابر متجاوز و ظالم سکوت نکرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی، در اعلامیه‌ای در واکنش به ادعای کشتار غیرنظامیان توسط طالبان در برخی از ولایت‌ها، خطاب به این گروه گفته است که تاریخ گواهی می‌دهد که مردم افغانستان در برابر متجاوز و ظالم سکوت نکرده‌اند.
در این اعلامیه که امروز (سه‌شنبه، ۲۰ ثور) منتشر شده، آمده است که گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان در مواجهه با اراده‌‌ی "خلل‌ناپذیر مردم برای دفاع از آزادی، هویت، عزت و شرف‌شان" در پنجشیر و اندراب‌ها دست به انتقام‌گیری، کشتار و شکنجه‌ی شهروندان بی‌گناه زده‌اند.
حزب جمعیت گفته است که طالبان در دره‌ عبدالله‌خیل ولایت پنجشیر و قاسان اندراب مرتکب جنایات "فجیع" شده‌اند.
این حزب افزوده است که "برخورد ظالمانه"‌ی طالبان در مناطق مذکور را محکوم می‌کند و به این گروه خاطر نشان می‌سازد که "به گواهی تاریخ، مردم افغانستان در برابر هیچ‌ متجاوز و ظالمی سکوت نکرده‌اند."
حزب جمعیت اضافه کرده است که طالبان باید بفهمند که در عصرِ حقوق و آزادی‌ها با اِعمال قوه‌ی قهریه و سلب آزادی‌های مردم و تحمیل یک قرائت بدوی از مفاهیم بنیادین اسلام چون حجاب و محروم‌کردن زنان از حقوق مشروع مدنی‌شان، نمی‌توان نظام سیاسیِ پایدار و قابل قبول برای مردم ایجاد کرد.
در اعلامیه‌ی این حزب آمده است که ادامه‌ی "لجاجت" طالبان در زمینه‌ی قضایای کلان کشور، جز به درازاکشیدنِ جنگ و خون‌ریزی، نتیجه‌ی دیگری نخواهد داشت.‌
حزب جمعیت هم‌چنین اضافه کرده است که طالبان بدون احترام به تنوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هویتی در کشور، سیاست انحصار، انکار و حذف را به اجرا گذاشته است؛ امری‌که به گفته‌ی این حزب، شرایط کشور را پیچیده ‌تر می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала