طالبان: آمریکا عامل تمام نابسامانی‌ ها در افغانستان است

© AP Photo / Luis M. Alvarezوزارت خارجه امریکا نیروهای امنیتی افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد
وزارت خارجه امریکا نیروهای امنیتی افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست طالبان آمریکا را مسئول بی‌کاری مردم در افغانستان دانسته می‌گوید ایالات متحده عامل فقر و تمام ناهنجاری ها در افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست طالبان اخیرا با صدور اعلامیه‌ای گفته‌است: به‌گونه‌ای که دفتر بازرس آمریکا (سیگار) در گزارش اخیر خود از بی‌کار شدن حدود 500 هزار شهروند افغانستان از ماه جولای تا سپتامبر 2021 خبر داده، باید گفت که عامل اصلی این‌همه ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی در افغانستان ایالات متحده و متحدان‌اش هستند.
در ادامه این اعلامیه ابراز امیدواری شده که جامعه جهانی با برداشتن تحریم‌های وضع‌شده، به وضعیت افغانستان توجه ویژه کند تا زندگی مردم به صورت عادی برگردد و سطح بی‌کاری کاهش پیدا کند.
در اعلامیه گفته می‌شود که حکومت سرپرست طالبان از مدتی بدین‌سو به منظور کاهش بی‌کاری و رسیدن کشور به خودبسندگی، برنامه‌های کلان اقتصادی مانند افتتاح بند آبی قوش‌تپه، استخراج معادن حوزه شمال، آغاز کار و ایجاد تسهیلات در عملی‌شدن پروژه تاپی، تامین امنیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، حمایت از سکتور خصوصی و ده‌ها برنامه دیگر را فراهم کرده‌است.
وزارت کار و امور اجتماعی طالبان همچنین مدعی شده که منع گدایی، جمع‌آوری معتادان، تداوی و فراهم‌کردن زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای برای آنان، سرعت توزیع جواز کار برای اتباع خارجی، طرح دفاع از حقوق شهروندان، طرح ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای برابر با نیاز بازار کار، ظرفیت‌سازی برای کارمندان وزارتخانه‌ها، طرح جامع کارآفرینی و کاهش بی‌کاری و همچنین طرح جلوگیری کار شاقه اطفال را تدوین کرده و برای علمی‌سازی آن گام‌های اساسی را برداشته‌است.
این در حالی است که پس از سقوط کشور به دست طالبان، صدها هزار نفر شغل خود را از دست دادند، سرمایه‌گذاران از کشور گریختند، بانک‌ها با بحران نقدینگی روبه‌رو شدند و میلیون‌ها نفر در معرض فقری فاجعه‌بار قرار گرفتند؛ به گونه‌ای که بربنیاد ارزیابی‌های بین‌المللی در حال حاضر نزدیک به 24 میلیون نفر در کشور نیازمند کمک‌های فوری اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала