لغو شدن جلسه ویانا به دلیل اختلافات بر سر رهبری احمد مسعود

© Photo / FB / Sameer Bedrudاحمد مسعود
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
گزارش ها حاکی است که حضور یا عدم حضور احمد مسعود به "رهبر جبهه مقاومت" در این نشست، موجب اختلاف افراد شرکت‌کننده شده و به همین دلیل، برگزاری این نشست به تعویق افتاده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابعی رسانه‌ای افغانستان، مخالفان طالبان موسوم به "جبهه مقاومت" دچار اختلاف‌های داخلی شده و به همین دلیل اجلاسی که قرار بود در ویانا؛ پایتخت اتریش برگزار شود، لغو شده‌است. مبنای اصلی این اختلاف‌ها عدم پذیرش رهبری احمد مسعود از سوی رهبران سیاسی و قومی دیگر خوانده شده‌است.

قرار بود از تاریخ 19 تا 21 ماه می جلسه بزرگی به ابتکار محمد یونس قانونی در ویانا؛ پایتخت اتریش میان سران ائتلافی ضد طالبانی موسوم به "جبهه مقاومت" برگزار شود.

بر بنیاد این گزارش، اکثر رهبران سیاسی مخالف طالبان که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برند به این نشست فراخوانده شده‌بودند.

گفته می‌شود عبد رب الرسول سیاف، کریم خلیلی، محمد محقق، احمدضیا مسعود، صلاح‌الدین ربانی، عطامحمد نور، رحمت‌الله نبیل ، تادین خان، فضل‌احمد معنوی، احمدولی مسعود و احمد مسعود از چهره‌هایی بوده‌اند که دعوت در این اجلاس را پذیرفته‌اند.

منابع گفته‌اند که زمینه جلسه ویانا را منیژه باختری؛ سفیر افغانستان در اتریش با همکاری برادر یونس قانونی که در حال حاضر معاون سفیر است فراهم کرده‌بودند.

گفته شده که حضور یا عدم حضور احمد مسعود به "رهبر جبهه مقاومت" در این نشست، موجب اختلاف افراد شرکت‌کننده شده و به همین دلیل، برگزاری این نشست به تعویق افتاده‌است.

این در حالی است که اخیرا گزارش شد که احمد مسعود یک نشست مجازی را با شماری از نمایندگان پیشین پارلمان، فعالان سیاسی و نظامی و رهبران قومی به منظور تشکیل "شورای عالی مقاومت" برگزار کرده‌بود؛ اما رهبران سنتی و سرشناس در آن شرکت نکرده‌بودند.

"جبهه مقاومت" اخیرا ادعاهایی را نیز درباره تحرکات نظامی در پنجشیر و تخار مطرح کرد؛ ادعاهایی که از سوی سخنگویان طالبان قویا تکذیب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала