مشاور غنی: طالبان کاش به جای حجاب زنان به فکر شکم گرسنه‌ی کودکان یتیم باشند

© Photo / Z.A / Z.Aضیاالحق امرخیل
ضیاالحق امرخیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
مشاور پیشین رییس‌جمهور فراری افغانستان، به اجباری‌شدن حجاب زنان از سوی طالبان واکنش نشان داده و گفته است که کاش این گروه به جای حجاب به فکر پرکردن شکم گرسنه‌ی کودکان یتیم باشند.
به گزارش اسپوتنیک، ضیاالحق امرخیل، مشاور پیشین محمداشرف غنی، رییس‌جمهور فراری افغانستان اخیرا در تویتی گفته است: "مسؤولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان امروز در شهر موترها را بررسی می‌کردند که آیا خانم‌ها حجاب را رعایت کرده‌اند یا نه؛ آیا محرم همرای شان است یا خیر؟."
با این حال او، گفته است که چه طالبان حجاب بگویند و یا نگویند، جامعه‌ی افغانستان مسلمان استند؛ اما امرخیل، آرزو کرده که کاش طالبان از این زنان بپرسند که یتیمان شان غذای کافی برای خوردن دارند و یا فرزندان شان مکتب می‌روند یا خیر.
 اعتراض زنان به فرمان طالبان: حجاب ما اسلامی است، برقع نمی‌پوشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2022
اعتراض زنان به فرمان طالبان: حجاب ما اسلامی است، برقع فرهنگ قبیله است؛ نمی‌پوشیم
این در حالی است که در یک فرمان‌ تازه‌ی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، آمده است که رعایت حجاب توسط زنان بالغ فرض است و در صورت بی‌حجابی زنان، اولیای شان مجازات و زندانی می‌شوند.
در این فرمان، آمده است که در قدم نخست، خانه‌ی زن بی‌حجاب نشانی و به ولی‌اش توصیه و تنبیه شود.
وزارت امر به معروف طالبان، گفته است: "در قدم دومی ولی ‌اش به ریاست مربوط احضار شود و در قدم سوم ولی ‌اش سه روز بندی شود. در قدم چهارم ولی ‌اش به محاکم سپرده شود تا به سزای مناسب محکوم شود."
طالبان در حالی حجاب زنان را اجباری کرده که شهروندان افغانستان پس از تسلط این گروه، هر روز فقیرتر و گرسنه‌تر می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала