دستگیری یک شهروند سنگاپوری که قصد پیوستن به گروه طالبان را داشت

© Fotobank.ru/Getty Images / Randy TanSingapore
Singapore - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
وزارت امور داخله سنگاپور از دستگیری یک شهروند این کشور که قصد پیوستن به گروه طالبان را داشت، خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله سنگاپور با نشر خبرنامه ای نوشت: یک شهروند 29 ساله‌ ای این کشور که قصد داشت برای پیوستن به طالبان سلاح بر دارد و به افغانستان برود، در ماه اپریل دستگیر شده است.

راجیف لال مانان لال گفته است که قصد حمله در سنگاپور را نداشت و می‌خواست "برای مبارزه با دشمنان اسلام" به افغانستان سفر کند.
Robots to patrol Toa Payoh to detect ‘undesirable social behaviours’ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
کلوپ ویدیو
نظارت ربات‌های پولیس گشت‌زن روی رفتارهای اجتماعی در سنگاپور + ویدیو
1. وزارت داخله سنگاپور نوشته است، که راجیف لال مانان یک کارمند 29 ساله در یک شرکت تدارکات، در اپریل 2022 تحت قانون امنیت داخلی (ISA) بازداشت شد. راجیف خود رادیکالیزه شده بود و مقدمات سفر به مناطق درگیری خارج از کشور را برای انجام خشونت های مسلحانه فراهم کرده بود.
2. راجیف در سال 2013 پس از اینکه با خطبه های آنلاین واعظ رادیکال خارجی عمران حسین (عمران) آشنا شد، مسیر رادیکال شدن را آغاز کرد.[1] موعظه عمران در مورد پیشگویی های معادشناسی اسلامی مانند پایان قریب الوقوع زمان و ظهور ارتش پرچم سیاه امام مهدی (BFA) بود و راجیف، که علاقه زیادی به تئوری های توطئه داشت، طنین انداز شد. با گذشت زمان، راجیف با آموزه های آنلاین عمران و سایر واعظان رادیکال خارجی مانند انور العولقی و موسی سرانتونیو عمیقاً رادیکال شد. او متقاعد شد که شرکت در خشونت مسلحانه با داعشیان برای کشتن "دشمنان" اسلام، وظیفه دینی اوست.
از نظر او، این "دشمنان" شامل غیر مسلمانانی بودند که در امور اسلامی دخالت می‌کردند و همچنین کشورهای غربی مانند آمریکا و اسرائیل. او معتقد بود که شهادت به عنوان یک شهید در میدان جنگ در کنار پرچم سیاه ها برای او در زندگی پس از مرگ پاداش خواهد داشت.
3. راجیف سعی کرد با نظرات رادیکال خود بر خانواده و دوستان خود تأثیر بگذارد و سعی کرد آنها را برای پیوستن به او در برنامه های خود برای انجام خشونت مسلحانه استخدام کند. او همچنین یک گروه رسانه های اجتماعی ایجاد کرد تا ایدئولوژی رادیکال خود را در مخاطبین آنلاین خود تبلیغ کند. هیچ یک از اعضای خانواده یا دوستان او در سنگاپور به پیشنهادات او پاسخ مثبت ندادند.
4. راجیف همچنین برای انجام خشونت های مسلحانه آماده شد و در مقاطع مختلف زمانی معتقد بود که دولت اسلامی در عراق و سوریه (داعش)، القاعده و طالبان، مظاهر احتمالی امام زمان هستند. او در سال 2014 تحقیقاتی انجام داد و مسیر سفر خود به سوریه را با هدف پیوستن به داعش برنامه ریزی کرد. با این حال، او پس از تماشای ویدئویی از عمران، که داعش مخالف امام زمان است، این طرح را رها کرد. با این وجود، راجیف به آماده سازی برای خشونت مسلحانه از جمله تمرین تکنیک های چاقو ادامه داد. راجیف در زمان دستگیری معتقد بود که طالبان ممکن است نماینده امام زمان باشد و در نظر داشت برای پیوستن به طالبان به افغانستان سفر کند.
5. راجیف هیچ برنامه حمله خاصی علیه سنگاپور نداشت، اما اعتراف کرد که در صورت دستور عمران یا لشکر پرچم سیاه های امام زمان، مایل است در سنگاپور یا علیه منافع سنگاپور در خارج از کشور حمله کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала