Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لغو طرح جدید یوفا برای لیگ قهرمانان

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر کاپ لیگ قهرمانان اروپا
کاپ لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
طرحی را که یوفا برای لیگ قهرمانان اروپا به عنوان فرمت نهایی فصل 2024-2025 در نظر گرفته بود لغو گردید.
به گزارش اسپوتنیک؛ پس از آن‌که پیشنهاد طرح ضرایب یوفا برای لیگ قهرمانان اروپا به عنوان فرمت نهایی فصل 2024-2025 معرفی شد و با مخالفت گسترده روبرو گردید، این طرح ملغی اعلام شد.
این طرح برنامه‌های بحث برانگیز برای ارائه مکان‌های اضافی در لیگ قهرمانان بر اساس ضریب باشگاهی را کنار گذاشت.
پیشنهاد شده بود که دو مکان اضافی به تیم‌هایی تعلق گیرد که بر اساس عملکرد تاریخی خود در این رقابت‌ها موفق به کسب سهمیه از طریق لیگ داخلی خود نشوند، اما با مخالفت روبرو شد و منتقدان باورمند هستند که برخلاف اصول شایستگی ورزشی است و باعث تخریب مسابقات می‌گردد.
تغییرات در قالب جدید لیگ قهرمانان چیست؟
فُرمت جدید لیگ قهرمانان که در ابتدا سال گذشته فاش شد، شاهد افزایش تعداد تیم‌ها از 32 به 36 از فصل 2024-25 خواهد بود.
یکی از موارد شامل طرح مکان‌های اضافی به تیمی در لیگ خواهد رسید که در رده پنجم رده بندی اتحادیه ملی یوفا قرار می‌گیرد و یکی دیگر به یک قهرمان داخلی که در مراحل مقدماتی پیشرفت کند تعلق می‌گیرد.
دو مکان اضافی نهایی به دو کشور دارای بالاترین عملکرد در مسابقات یوفا در آن فصل تعلق خواهد گرفت و اگر این فصل اعمال می‌شد مکان‌های اضافی به انگلیس و هالند می‌رسید.
پیشنهاد اولیه برای اعطای مکان‌های اضافی بر اساس ضریب باشگاه‌ها، به‌ویژه باشگاه‌های رده متوسط ​​را خشمگین کرد که احساس می‌کردند این یک شبکه ایمنی برای تیم‌های بزرگ‌تر است که از راهیابی به لیگ‌های داخلی خود بازمانده‌اند.
با توجه به این‌که کمی بیش از یک سال از پیشنهاد کوتاه مدت سوپرلیگ اروپا می‌گذرد، این موضوع بسیار حساس است.
به جای مرحله گروهی چهار تیمی، هر تیم هشت بازی، چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه را طی 10 هفته انجام خواهد داد.
به‌جای هشت گروه، همه تیم‌ها در یک گروه قرار می‌گیرند، به‌اصطلاح قالب "سبک سوییسی" که ابتدا در اپریل 2021 مورد توافق قرار گرفت.
هشت تیم برتر به طور خودکار برای مرحله یک هشتم نهایی واجد شرایط می‌شوند و تیم‌های نهم تا بیست و چهارم به مرحله پلی آف 16 تیمی راه پیدا می‌کنند.
یوفا تایید کرد که "تغییرات فُرمت مشابهی در لیگ اروپا (هشت بازی در مرحله لیگ) و لیگ کنفرانس اروپا (شش بازی در مرحله لیگ) نیز اعمال خواهد شد و هر دو همچنین شامل 36 تیم در مرحله لیگ خواهند شد.
یوفا در مورد فرمت جدید لیگ قهرمانان چه نظری دارد؟

الکساندر چفرین رییس یوفا، در مورد تغییرات توافق شده گفت: "یوفا امروز به وضوح نشان داده که ما کاملا متعهد به احترام به ارزش‌های اساسی ورزش و دفاع از اصل کلیدی مسابقات آزاد هستیم، با صلاحیت‌های مبتنی بر شایستگی‌های ورزشی و کاملاً در راستای آن. با الگوی ورزش اروپایی مبتنی بر ارزش‌ها و همبستگی. تصمیمات امروز یک فرآیند مشورتی گسترده را به پایان می‌رساند که طی آن ما به ایده‌های هواداران، بازیکنان، مربیان، اتحادیه‌های ملی، باشگاه‌ها و لیگ‌ها گوش می‌دهیم، به جز چند مورد، با هدف یافتن بهترین راه‌حل برای توسعه و موفقیت فوتبال اروپا چه در داخل و چه در عرصه باشگاهی بین المللی."

چفرین افزود که این پیشنهادها توسط کمیته اجرایی یوفا و همچنین لیگ های اروپایی و اتحادیه های ملی تایید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала