گروه طالبان اعتراض زنان علیه حجاب اجباری را سرکوب کردند

© https://twitter.com گروه طالبان اعتراض زنان علیه حجاب اجباری را سرکوب کردند
 گروه طالبان اعتراض زنان علیه حجاب اجباری را سرکوب کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
تعدادی از زنان که بار دیگر در برابر تصمیم طالبان درباره‌ حجاب اجباری در شهر کابل دست به اعتراض زدند، از سوی گروه طالبان سرکوب شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های افغانستان، زنان معترض امروز (سه‌شنبه، ۲۰ ثور) در راه ‌پیمایی‌شان شعارهای "برقع حجاب ما نیست" و "زنان را به گروگان نگیرید" را سر می‌دادند. "نان، کار و آزادی" شعار دیگر زنان معترض بودند.
گفته می‌شود که نیروهای طالبان در کابل مانع راه ‌پیمایی زنان شده‌اند و خبرنگارانی که پوشش اعتراض رفته بودند، بازداشت کرده‌اند.
ژویلا پارسی، یکی از زنان معترض به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان آنان را برای دو ساعت در مقابل وزارت امر به معروف و نهی از منکر به گروگان گرفته بودند.
او افزود که طالبان قصد داشتند زنان را به حوزه‌ی انتقال دهند و از آن‌ها اعتراف بگیرند؛ اما آنان مانع چنین کار شدند. پارسی اضافه کرد که طالبان شعارهای معترضان را پاره و آنان را متفرق کردند. این زن معترض تصریح کرد که طالبان زنان معترض را بازداشت نکرده؛ اما خبرنگاران را باخود بردند. درباره‌ی سرنوشت این خبرنگار اطلاعاتی در دست نیست.
دیروز هم گروهی از زنان موسوم به جنبش زنان برای عدالت و آزادی در برابر این تصمیم اعتراض کرده و گفتند که حجاب "اجباری و دیکتاتوری" را نمی‌پذیرند.
طالبان در حالی حجاب زنان را اجباری کرده که شهروندان افغانستان پس از تسلط این گروه، هر روز فقیرتر و گرسنه ‌تر می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала