چهار علامت روشن سرطان مری نام برده شدند

© Depositphotos.com / TharakornЖенщина с болью в горле
Женщина с болью в горле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
سوزش سر دل و آروغ زدن می تواند از علائم سرطان مری باشد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس، سرویس بهداشت ملی انگلیس چهار علامتی را نام برده است که می‌تواند نشانه های از ابتلا به سرطان مری باشد.
به گفته کارشناسان، تشخیص سرطان مری در مراحل اولیه دشوار است، اما چهار علامت قابل توجه در"هضم" وجود دارد. اولیین نشانه "دیسفاژی" یا اختلال در بلع است. دومین عارضه احساس تهوع و دو علامه دیگر آروغ و سوزش سردل هستند. همچنین گزارش شده است که اکثر موارد سرطان مری در بیماران بالای 60 سال تشخیص داده می شود.
سرطان مری سرطانی است که در مری ایجاد می‌شود. این سرطان هشتمین سرطان شایع در جهان است و به دلیل سطح پایین آگاهی، ششمین علت شایع مرگ، ناشی از سرطان شناخته می‌شود. مری یک لوله عضلانی توخالیست که مسئول انتقال مواد غذایی از گلو به معده است. به عقیده دانشمندان هر عاملی که باعث تحریک سلول‌های مری شود می‌تواند باعث ایجاد سرطان در مری شود. عواملی مانند عادت به نوشیدن مایعات داغ و بیماری‌هایی مثل رفلاکس معده باعث ایجاد زخم در مری می‌شوند و احتمال بروز این سرطان را افزایش می‌دهند.
سرطان مری زمانی ایجاد می‌شود که تومور بدخیمی در دیواره مری ایجاد شود. رشد این تومور می‌تواند بر بافت‌های عمقی و ماهیچه‌های مری تأثیر بگذارد. تومور می‌تواند در هر نقطه از طول مری ظاهر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала