آمریکا بار دیگر از گسترش نفوذ داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا از افزایش حمله‌های داعش و گسترش نفوذ این گروه در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر سازمان استخبارات نظامی آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که فعالیت شاخه خراسان داعش و افزایش حمله‌های هدف‌مند این گروه در افغانستان نگران‌کننده است.
جنرال اسکات بریر، مدیر سازمان استخبارات نظامی آمریکا گفته است: "من نگران شاخه خراسان داعش در افغانستان هستم. این واقعیت است که داعش توانسته حملات مرگ‌بار و فاجعه‌باری را در افغانستان انجام دهد."
این اظهارات مقام امریکایی در حالی صورت می‌گیرد که در چندین حمله انفجاری در ماه رمضان صدها تن کشته و زخمی شدند. مسوولیت بیشتر این حمله‌ها را داعش بر دوش گرفت.
بریر گفت: "من بیشتر نگران شاخه خراسان داعش در افغانستان هستم و این واقعیت که آنها حملات موفق و فاجعه باری در داخل افغانستان داشته‌اند، برای آینده خوب نیست."
این مقام استخباراتی امریکا در مورد القاعده گفت که این گروه مشکلاتی در زمینه بازسازی رهبری داشته و تا حدی طالبان به قول خود مبنی بر عدم اجازه دوباره فعالیت این گروه پایبند بوده‌اند.
آقای بریر می‌گوید داعش از زمان به‌قدرت رسیدن طالبان افراد و منابع قابل توجهی را بدست آورده و پس از حمله 26 آگست سال گذشته در میدان هوایی کابل جسورتر شده است.
از طرف دیگر، او می‌گوید آنطوری که برخی از کارشناسان اطلاعاتی نگران بودند، القاعده تحت حاکمیت طالبان رشد نکرده است.
خزان سال گذشته مقام‌ها در وزارت دفاع آمریکا گفته بودند که این گروه‌ها می‌توانند ظرف شش ماه به امریکا حمله کنند.
هشدار سال گذشته مقام‌ها در وزارت دفاع آمریکا در مورد توانایی گروه‌های مانند القاعده و داعش برای حمله به آمریکا شماری زیاد از قانونگذاران آمریکایی را نگران کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала